Menu Zavřít

Thonetky ovládají australský trh už přes 50 let

19. 9. 2011
Autor: profit

Tradiční český výrobce židlí a stolů Ton začal působit na australském trhu již před 55 lety. Tehdy navázal spolupráci s tamější firmou James Richardson. Ta se postupem času stala nejdéle spolupracujícím zákazníkem Tonu. Ten nakonec získal vedoucí postavení na australském trhu v sektoru ohýbaných židlí.

Foto: Ton

Výrobky společnosti z Bystřice pod Hostýnem se vyvážejí do více než 60 zemí světa a jednou z nich je také Austrálie, kam firma pronikla již v roce 1956. Navázala spolupráci se společností James Richardson, která je i nyní jejím exkluzivním zástupcem. Pro Ton je dnes nejdéle spolupracujícím zákazníkem vůbec a také díky ní lze výrobky Tonu nalézt kromě australských domácností také v tamějších restauracích či barech.

Výrobky Tonu lze v Austrálii koupit jen prostřednictvím tohoto exkluzivního zástupce. Nyní se česká společnost může chlubit vedoucím postavením na tamějším trhu v sektoru ohýbaných židlí.

K zákazníkům firmy v Austrálii však zdaleka nepatří jen zájemci, kterým se ohýbané židle zalíbily při zařizovaní vlastního bydlení. „Na naše výrobky zde můžete narazit prakticky na každém kroku – v restauracích, kavárnách i barech,“ uvádí Richard Skácel, vedoucí pro export do Austrálie. Vhodnost použití na frekventovaných místech dokazují mimo jiné úspěchy výrobků ve specifických testech na pevnost a životnost v souladu s evropskými normami. Produkty Ton totiž prošly nejvyšší úrovní těchto testů.

Australané chtějí evropskou kvalitu

Australanům se líbí stejný typ zboží, s jakým zaznamenává společnost Ton úspěch v Evropě. „I na opačném konci světa jsou stále nejvíce populární klasické židle z ohýbaného dřeva, všem jistě známé pod označením thonetky,“ dodává Richard Skácel.

V současnosti je nejprodávanějším modelem židle označovaná jako model 018. Autorem designu této židle je zakladatel firmy Michael Thonet. Je vyrobena z ohýbaného masivního bukového dřeva a uplatní se v domácnostech i zátěžových prostorech, jako jsou hotely, restaurace, kavárny či bary.

Podle zkušeností firmy zákazníci v Austrálii slyší jako většina jiných států na tradiční, evropské zboží, které se vyznačuje specifickým designem a hlavně kvalitou. Typické evropské židle a specifický způsob výroby společnost odlišuje od případné australské konkurence.

Firma v zemi nezaznamenala žádné obchodní překážky a spolupráci označuje jako standardní typ obchodu. Také díky její široké působnosti v mnoha zemích Evropy i světa pro ni nejsou problémem ani administrativní záležitosti a za celou dobu své aktivity v této zemi nebylo třeba měnit působnost.

Židlím hrozí exotičtí škůdci

Tamějšímu trhu je však třeba výrobky přizpůsobit. „Zboží, které je určeno na australský trh, musí být kvůli převozu fumigováno neboli pročištěno a chráněno před škůdci, kteří se zde můžou vyskytovat. To si však náš zákazník zajišťuje sám,“ upřesňuje Richard Skácel.

BRAND24

Spolupráce s australskými partnery je podle firmy Ton podobná té evropské. Navíc se vyznačuje velmi uvolněným přístupem. „Obchodní jednání jsou většinou pohodová a uvolněná. To vychází z typického výrazu ,no worries mate‘, kterým se Australané řídí,“ doplňuje Richard Skácel.

Letos společnost Ton v České republice oslavuje 150 let. I přes stálé úspěchy židlí s designem z 19. století představuje každý rok novinky na světových výstavách a aplikuje nové trendy v nábytkářském průmyslu, přičemž řadu z nich sama iniciuje. Na Australském trhu si firma v budoucnosti hodlá udržet dominantní postavení a ráda by jej zároveň dále posilovala.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).