The Daily Telegraph: Každý může slavit

24. července 2013, 09:58 - tisk
24. července 2013, 09:58

Velikou radost, která uvítala princovo narození, je třeba brát velmi vážně. Jistě, všechny děti se svým radostným způsobem stávají veřejným majetkem – každý je rád, když se narodí. Ale žádné dítě neudělá takovou radost jako princ (i když princezna by potěšila neméně).

Nemá smysl říkat, že bychom z toho neměli tak bláznit. Každý dospělý v přítomnosti dítěte blázní, nasazuje přihlouplý hlas a dělá přihlouplé obličeje. Ve skutečnosti je takové upřímné chování mnohem rozumnější než mnohé předstírání nadhledu. Národ vítá tohoto konkrétního prince nejen proto, že jeho rodiče dlouhodobě ztělesňují šarm, humor i smysl pro povinnost.

Srdečné uvítání následníka trůnu v první řadě nesouvisí ani s tím, že současná královna je tak obdivuhodná. Zásadní je, že Británie je dnes připravenější hájit svou monarchii, než byla před pár desetiletími. Tím jsou odraženy argumenty republikánů, které jsou otřepané a teoretické, zatímco přínosy monarchie viděl a zažil každý žijící Brit.

Pravda: Renesance železnic

Oznámení ministerstva dopravy, že od prosince se železniční grafikon zahustí, je po letech rušení spojů a tratí asi první pozitivní zprávou týkající se železniční dopravy. Dosud se vývoj ubíral přesně opačným směrem. Od půlky devadesátých let z grafikonu zmizelo několik set spojů. Dlouhodobá demontáž veřejné dopravy se vždy děla pod heslem úsporných opatření. Dosavadní „transformace“ železnic měla nejhorší dopad na jižní Slovensko a region, který patří mezi nejméně rozvinuté, tak dostal další ránu.

Osobní železniční doprava byla, je a bude ztrátová. V jiných zemích dávno pochopili, že dostupnost a kvalita veřejné dopravy přispívají k celkové kvalitě života. Jestliže stát v dobách prohlubujícího se deficitu dokáže najít k současným 205 milionům eur další tři na „dopravní služby ve veřejném zájmu“, tak po necitlivém rušení spojů i celých tratí, nepromyšlené tvrobě grafikonů a zvyšování cen lístků se snad začíná blýskat na lepší časy.


Čtěte také:

Narození dědice pomáhá oblibě dynastie i britské ekonomice

Transsibiřská trať: Rusko chce protáhnout železnici přes Slovensko do Rakouska

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Už jste požádali finanční úřad o prominutí pokuty za kontrolní hlášení?
Známé tváře a volby. Které osobnosti podporují SPD, TOPku, či Piráty?
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Je tu Mini-ITX deska pro Skylake-X. Díky slotům SO-DIMM má pořád čtyřkanálové paměti
Právě vyšlo Ubuntu 17.10. Populární linuxová distribuce má několik klíčových novinek
Fotografové zapláčou. Adobe ukončí Lightroom 6, budoucnost je v předplatném
Dva displeje spojené v jeden. ZTE Axon M je hodně opožděnou revolucí
Nokia 7 je tady. Sympatická střední třída má skleněná záda a punc od Zeisse
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít