Těžký, ale svižný

30. června 2008, 00:00 - Erich Handl
30. června 2008, 00:00

REDAKČNÍ TEST - Redakce Profitu měla elektrický skútr Vectrix k dispozici na krátký test. Jaká je dvoumístná motorka v praxi?

Vectrix je na první pohled k nerozeznání od běžného skútru. Má robustní kapotáž, čelní plexisklo a ovládání jako běžné skútry. Nechybí tu ani odkládací prostor pro přílbu pod sedadlem. Markantní rozdíl je ale v hmotnosti. Vectrix váží 230 kilogramů, což je zhruba dvojnásobek oproti skútru se spalovacím motorem.

Na výkonu to ale není znát. Elektromotorka má solidní zrychlení z nuly na 50 kilometrů v hodině za 3,6 sekundy, dokáže jet až stokilometrovou rychlostí. Výrobce slibuje až 100kilometrový dojezd na jedno nabití ze zásuvky.

V redakčním testu jsme bez problému ujeli 80 kilometrů a v „nádrži“ ještě zbývala elektřina. Údaj výrobce je tedy pravdivý. Nabití baterie z běžné zásuvky trvalo dvě hodiny (na 80 procent kapacity). Příjemným překvapením byla možnost brzdění motorem za současné rekuperace elektřiny do baterií. Vectrix má dokonce zpátečku; elektromotoru lze dát pouhým otočením rukojeti opačný chod.

Vectrix je použitelný v běžném provozu, jeho jedinou zásadní nevýhodou je vysoká pořizovací cena. Za 160 tisíc korun lze dnes už pořídit malé auto. Při desetileté životnosti motorky se ale náklady můžou vrátit v provozních nákladech.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víkend bude plný prázdnin: trošku volna a více času
Servisní prohlídka auta na zimu: Kolik stojí a na co se zaměřit
Dlouhá cesta do práce? I na dojíždění a stěhování existuje příspěvek
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Auta
Bateriová revoluce? Toshiba má akumulátor, který se nabije…
Opel Insignia GSi sice nemá šestiválec, ale na Ringu je o 12 sekund rychlejší než OPC
XF Sportbrake vrací Jaguar do hry velkých ředitelských kombíků
Zaspí silničáři i letos? Časem by mohlo být každoroční překvapení ze sněhu minulostí
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit. Vznikne pouze 30 exemplářů
Technologie
Nejsme napojení na ruskou vládu, říká Kaspersky a poskytne důkaz
Opustí AMD s GPU továrny GlobalFoundries? Čipy Navi na 7 nm má prý vyrábět TSMC
Bixby 2.0: hlasový asistent Samsungu se rozšíří i do ostatních zařízení, půjde přes něj ovládat ledničku
Google Pixel 2 je v Česku, ale stojí pořádný balík
Logitech MX Master 2S: jak jednou myší ovládat tři počítače (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít