Těžký, ale svižný

30. června 2008, 00:00 - Erich Handl
30. června 2008, 00:00

REDAKČNÍ TEST - Redakce Profitu měla elektrický skútr Vectrix k dispozici na krátký test. Jaká je dvoumístná motorka v praxi?

Vectrix je na první pohled k nerozeznání od běžného skútru. Má robustní kapotáž, čelní plexisklo a ovládání jako běžné skútry. Nechybí tu ani odkládací prostor pro přílbu pod sedadlem. Markantní rozdíl je ale v hmotnosti. Vectrix váží 230 kilogramů, což je zhruba dvojnásobek oproti skútru se spalovacím motorem.

Na výkonu to ale není znát. Elektromotorka má solidní zrychlení z nuly na 50 kilometrů v hodině za 3,6 sekundy, dokáže jet až stokilometrovou rychlostí. Výrobce slibuje až 100kilometrový dojezd na jedno nabití ze zásuvky.

V redakčním testu jsme bez problému ujeli 80 kilometrů a v „nádrži“ ještě zbývala elektřina. Údaj výrobce je tedy pravdivý. Nabití baterie z běžné zásuvky trvalo dvě hodiny (na 80 procent kapacity). Příjemným překvapením byla možnost brzdění motorem za současné rekuperace elektřiny do baterií. Vectrix má dokonce zpátečku; elektromotoru lze dát pouhým otočením rukojeti opačný chod.

Vectrix je použitelný v běžném provozu, jeho jedinou zásadní nevýhodou je vysoká pořizovací cena. Za 160 tisíc korun lze dnes už pořídit malé auto. Při desetileté životnosti motorky se ale náklady můžou vrátit v provozních nákladech.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 rizikových suvenýrů, které si raději z dovolené nevozte
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Češi si s GDPR neví rady, až 65 % e-shopů stále není připraveno
Hypoték se poskytuje méně. Proč?
Auta
Video: Podívejte se, jak se má správně řídit staré Porsche …
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak trochu jiný „showroom“
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Škoda Karoq má dalšího sourozence. Nový Volkswagen Tharu ale nemíří jen do Číny
Technologie
Technologie VDC-M: ztrátová komprese obrazu mezi GPU a displejem bude i v mobilech
Jak si může důchodce zvýšit příjmy?
Cnews FM: Kelly Family Link je v Česku, Zuckerberg byl v Evropském parlamentu [podcast]
Kvíz: Smartphony jsou si čím dál víc podobné. Dokážete je od sebe rozeznat?
Osmijádrové procesory Coffee Lake mají spotřebu 80 nebo 95 W, Intel prozradil TDP
Hry pro příležitostné hráče