Těžké období pro Airbus

03. července 2009, 18:03 - Eva Jarešová
03. července 2009, 18:03

Letecké katastrofy

Technické problémy spolu s jiným faktorem – tyto důvody nejspíš stály podle zveřejněných závěrů francouzských vyšetřovatelů za červnovou havárií letounu Airbus A330 společnosti Air France. Ten se při letu z brazilského Ria de Janeira do Paříže zřítil do Atlantského oceánu. Nehodu nikdo z 228 cestujících nepřežil. Záchranářům se podařilo nalézt jednapadesát těl obětí, identifikovat jich byli schopni jedenáct včetně jednoho z pilotů. Jak Francouzi minulý týden informovali, stroj se na rozdíl od prvních domněnek nerozpadl už za letu, ale až prudkým nárazem o mořskou hladinu. „Letadlo se zřítilo přímo k hladině, velmi rychle,“ konstatoval šéf vyšetřovatelů Alain Bouillard. Pasažéři podle něj neměli čas se na náraz připravit. Přesné příčiny nehody ale zatím známy nejsou a podle Bouillarda „jsme dnes od jejich stanovení velmi daleko“. Objevily se názory, že za pádem letounu mohou být problémy s rychloměry, označovanými jako Pitotovy trubice. Potíže se údajně vyskytly už dříve i v ostatních letounech typu Airbus A330 a A340. Podle právníka Jamese Healy-Pratta z advokátní kanceláře Stewarts Law má Evropská agentura pro bezpečnost letectví právní a morální povinnost „zjistit jádro problému“. „Pokud je v letadle vadný systém a letoun není bezpečný, neměl by létat,“ uvedl v deníku The Times. Jeho kancelář zastupuje některé z pozůstalých po obětech letu AF 447. K zákazu létání pro některé typy letadel se ale minulý týden úřady nepřiklonily. Záchranáři budou v pátrání po černých skříňkách pokračovat do 10. července. V případě, že nebudou nalezeny, hodlají Francouzi pokračovat v hledání pomocí sonarů ještě další měsíc. Pro evropského výrobce letadel byl letošní červen tragickým obdobím. Minulé úterý se při pokusu o přistání zřítil u Komorských ostrovů do Indického oceánu další jeho stroj. V Airbusu A310 jemenských aerolinií zahynulo kromě dvanáctileté dívky všech 153 osob na palubě. Ani v tomto případě nejsou příčiny pádu zatím známé.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Co je dobré vědět o otcovské dovolené po porodu v roce 2018?
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Auta
Ekologův koutek: Volvo PV544 dostalo motor z tanku. A…
BMW dá dvě turba na základní dieselový čtyřválec 18d a 20d. Pomůže to spotřebě
Další věc, která zamotá pražským taxikářům hlavu: Uber vypustí do ulic 24 tisíc aut bez řidiče
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in hybridů o rok dřív
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Technologie
Apple má v iMacu Pro ARM procesor A10. Běží na něm Siri a náhrada Intel ME, i po vypnutí
Herní pocta metalové hudbě jménem Brütal Legend je teď ke stažení zdarma
6 tipů na profesionální programy. Fotoeditory, e-maily či myšlenkové mapy [Vánoce 2017]
Google vytvoří lepší Street View. Budovy už nebudou roztrhané
Dostupnost šestijader Coffee Lake se asi zlepší v půli prosince, Intel spustí další linku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít