Test volvo XC 60: tichý a výkonný Švéd

24. května 2009, 00:00 - Erich Handl
24. května 2009, 00:00

Výrobce o něm tvrdí, že je to nejkrásnější Volvo na světě. Jde o model XC 60, který je určen movitým zájemcům o kombinaci jízdy po asfaltu a v terénu. V Česku se začal prodávat od 919 000 korun s DPH.

Autor: Volvo

Loňská módní vlna malých dobře vybavených SUV s pohonem všech čtyř přinesla na evropský trh řadu nových aut. Volkswagen přišel s tiguanem, Audi nabídlo Q5, BMW zase X3. Švédské Volvo kontruje s modelem XC 60, který je novým vozem, ale vychází z již osvědčených komponent koncernu Ford. Podvozek je společný s vozem Land Rover Freelander, známá je i trojice motorů. Nová je karoserie, která trochu připomíná větší XC 90, ale má svůj vlastní dynamický design. Ten sice zůstal seversky robustní, ale zmizely hrany charakteristické pro ostatní vozy značky.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model - Volvo XC 60 T6

  • *typ vozu - pětidvéřové SUV motor - benzinový šestiválec objem válců - 3 litry max. výkon - 210 kilowattů max. rychlost - 210 km/h zrychlení 0-100 km/h - 7,5 s spotřeba - 11,9 l/100 km kufr - 490 litrů cena (základ) - 1 159 000 Kč Jak obstálo nové Volvo při našich redakčních jízdách? Interiér chválíme za eleganci, která přísluší prémiovému vozu. Perfektní je odhlučnění motoru, při volnoběhu prakticky není slyšet. Jedničku vystavujeme XC 60 i za opulentní výbavu. Vůz je prošpikován bezpečnostními systémy, jako jsou systém hlídání jízdního pruhu, systém udržování bezpečné vzdálenosti, hlídání slepého úhlu či adaptivní tempomat. Novinkou je bezpečnostní systém City Safety, jenž pomocí radaru zaregistruje překážku. Náš vůz byl navíc vybaven příplatkovým aktivním podvozkem. Jízda s třílitrovým přeplňovaným šestiválcem, známým z manažerského modelu S 80, byla díky těmto vymoženostem dynamická a přitom komfortní, s perfektními starty a jistotou v zatáčkách. Mezi hlavní minusy námi testované benzinové verze řadíme skutečnost, že ji nelze objednat s manuálním řazením. To se při jízdách podepsalo na spotřebě, která byla zhruba o litr vyšší, než slibuje výrobce. Kdo chce šetřit, musí se rozhodnout pro některý ze dvou dieselů, které jsou nabízeny s manuálními převodovkami. Mírné zklamání nám přinesly také stísněné poměry v oblasti nohou zadních spolujezdců. Tento handicap ale vyvažuje zavazadlový prostor s objemem 490 litrů. Lze ho po jednoduchém sklopení tří zadních opěradel zvýšit na 1450 litrů, takže nové volvo může sloužit i jako malá dodávka či tahač přívěsů. Utáhne nebrzděný přívěs o váze 750 kilogramů. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**

XC 60 je reprezentativní vůz nabitý technikou, se kterým lze jezdit i mimo zpevněné komunikace. Tam ho zdobí světlá výška 230 milimetrů, pohon všech kol (Haldex) a asistent pro sjíždění prudkých svahů. Za to vše se ale platí – cena naší testované verze začíná na 1 159 000 Kč.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Začalo testování Opery 51. Už nezapomíná, které weby jste si připnuli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít