Terénní Korejec s přepážkou

18. dubna 2006, 00:00 - ERICH HANDL
18. dubna 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - KIA SORENTO Na podnikatelskou verzi N1 láká potenciální zákazníky korejské SUV Kia Sorento. Od základní ceny 799 980 korun tak lze odečíst daň z přidané hodnoty a dostat se pod 700 tisíc korun. Sorento je historicky první vůz korejské značky, který je určen do terénu.

foto: Kia

VYZKOUŠELI JSME - KIA SORENTO Na podnikatelskou verzi N1 láká potenciální zákazníky korejské SUV Kia Sorento. Od základní ceny 799 980 korun tak lze odečíst daň z přidané hodnoty a dostat se pod 700 tisíc korun.

Sorento je historicky první vůz korejské značky, který je určen do terénu. Na českém trhu je od roku 2002 a má slušné prodejní úspěchy. Nedávno prošel mírným faceliftem, který ale byl spíše jen kosmetickou úpravou. Úspěšný kůň se prostě nemění.

Profit minulý týden otestoval verzi s naftovým motorem 2,5 CRDi pod kapotou. V testu se ukázaly silné stránky, ale i slabiny korejského stroje. K plusům patří elegance, dostatek místa v kabině, dobrá průchodnost terénem a v neposlední řadě cena, která je pod úrovní řady konkurentů. Například Volkswagenu Touareg, se kterým jsme již před třemi lety měli možnost sorento srovnat na autokrosovém závodišti v Poříčí nad Sázavou. Ukázal se tam zvláštní jev. Když se touareg položil ve vysokém blátě na břicho, jeho počítač zastavil pohon všech kol, protože necítil jejich tah. Německé auto pak zůstalo bezbranně „ležet“ v bahně. Zato sorento se ve stejném místě z problémů „vykopalo“. Byl to důkaz, že vyspělá elektronika nemusí být vždy ku prospěchu. Sorento je v lehkém terénu dobré, má třeba na rozdíl od Hyundaie Santa Fe redukci rychlosti a elektronickou uzávěrku diferenciálů.

NEBRZDIT PRUDCE

Horší to bylo při testu na silnici. Auto sice drží stopu, v zatáčkách se ale dost houpe. A co bylo nejhorší - při prudkém brzdění se podivně vlnilo. Na nerovnostech zase odskakovala zadní náprava. Možná za to mohly zčásti pneumatiky, ale výkony na silnici nebyly při testu ideální.

A jak se auto hodí k podnikání? Náš vůz byl předpisově vybaven montážní přepážkou a začerněnými skly všech třech zadních dveří. Objem kufru (základ 441 litrů) se díky přepážce zvýšil, takže bylo možné převážet hodně nákladu. Nevýhodou je ale skutečnost, že přepážka brání nakládání dlouhých věcí. Kolo nebo štafle musí na střechu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model Kia Sorento 2,5 CRDi EX

Typ vozu pětimístné SUV

Typ motoru naftový čtyřválec

Objem válců 2,5 litru

Max. výkon 103 kW

Max. rychlost 170 km/hod

Zrychlení 0-100 14,6 sekundy

Převodovka 5st. manuál s redukcí

Spotřeba 8,5 litrul/100 km

Cena 799 980 Kč (základ s DPH)

Testovaný model 783 670 Kč (N1 bez DPH)

**JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Sorento nabízí verzi N1 s možností odpočtu DPH. Je ale třeba mít na paměti, že za přepážku se připlácí 18 980 korun (bez DPH včetně přestavby). Vůz využijí řemeslníci a další podnikatelé, kteří potřebují auto do lehkého terénu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Bitcoin na novém rekordu. Právě pokořil cenu 6000 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít