Švihák nejen lázeňský

23. září 2009, 15:04 - Karel Zaoral
23. září 2009, 15:04

Model Vectra budiž navždy zapomenut

Insignia vypadá skvěle. Málokterý vůz dnešní doby způsobí otočení čepovce o sto osmdesát stupňů. Kromě všech supersportů to nejlíp umí Alfa Romeo, možná by se mohl přidat i Ford s mondeem, ale nová insignie ho určitě v atraktivitě překoná. Vnějšímu vzhledu jednoduše není co vytknout. Když se auto veze na devatenáctipalcových ráfcích a v červené barvě, je o pozornost postaráno.
Uvnitř na první pohled koncert designéra pokračuje. Vizuálně sladěné prostředí interiéru působí svěže a moderně. Použité materiály jsou kvalitní a až na imitaci dřeva, kterou by bylo lépe nahradit hliníkem nebo jiným moderním materiálem, odpovídá vnitřek vozu současným trendům. Tedy na první pohled. Usednutí za volant totiž doprovází skřípot a vrzání, jaké si člověk pamatuje ještě z časů, kdy sedlal nesmrtelnou stodvacítku škodovku v širokém provedení. Možná je to vlivem prvních měsíců výroby, ale tenhle nedostatek, který se projeví při každém zavrtění v sedačce, by měla automobilka urychleně odstranit. Už jen kvůli špatné pověsti modelu Vectra, která by se na insignii mohla rychle a nezaslouženě přilepit. Zmíněné sedačky možnostmi nastavení alespoň částečně zmírňují utrpěný „šok z vrzu“, jsou pohodlné a ani několik stovek kilometrů na zátah nepřiměje obratle řidiče ke stávce.
Insignia přináší do střední třídy pár zajímavých novinek, jako jsou například automatická dálková světla, která se sama zapínají a vypínají podle potřeby. Tato vychytávka funguje, jen je neradno ve městě porušovat dopravní předpisy týkající se rychlosti. Auto umožňuje nastavit charakteristiku jízdních vlastností do tří režimů: comfort, normal a sport. Je v nich možné změnit reakci na plyn, tuhost tlumičů a řízení. Ideální je režim sport, protože řízení v této charakteristice poskytuje informace o vozovce, tedy alespoň nějaké. O přehnaně upovídané auto nejde ani náhodou. Snad by pomohla menší kola, která by lépe filtrovala nerovnosti a přidala na komunikaci vozu s řidičem. Asi nejlepší na celém voze je naftový dvoulitr o výkonu 160 koní. Je pružný, tichý a překvapivě úsporný. V kombinovaném režimu jízdy se spotřeba vejde do šesti litrů, což je slušná hodnota i vzhledem k dynamice, kterou pohonná jednotka poskytuje. Z hlediska jízdních vlastností zůstává královským párem třídy Alfa Romeo 159 a Honda Accord. Na tom se nic nemění, nicméně nový model Insignia o moc vzadu nezůstává. V zatáčkách se příliš nenaklání, jen na nedotáčivost danou těžkým dieselem vpředu je třeba být opatrnější. Projeví se hodně rázně a pak nezbývá, než nepovedenou zatáčku „vykousat“ srovnáním kol a ostrým nástupem na brzdy.
Insignia je v současnosti nejprodávanějším vozem v Německu a určitě to není meta, které by dosáhlo špatné auto. Těch pár dětských nemocí typu vrzání interiéru se automobilce určitě podaří odstranit a pokud udrží dobrou cenovou politiku, možná se poměr fordů a opelů na našich silnicích začne opět pomalu srovnávat. Minimálně z hlediska designu a úsporného pohonu jde ze strany firmy Opel o hodně konkurenční počin.

Klady
Design
Motor
Provozní náklady

Zápory
Vrzání interiéru

Tabulka:
Opel Insignia
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec Objem: 1956 ccm Převodovka: šestistupňová automatická Výkon: 118 kw
Zrychlení 0–100: 9,5 s Nejvyšší rychlost: 218 Spotřeba (l/100 km): 7,9/4,9/6 Cena: základní 724 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Tento pátek bude svátek
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Začalo testování Opery 51. Už nezapomíná, které weby jste si připnuli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít