Menu Zavřít

Světová móda míří do Brna

14. 8. 2009
Autor: profit

Ekologická obuv, kožené zboží, dětská móda z Dánska nebo nejnovější kolekce nadějných mladých návrhářů. To je jen malá ukázka z toho, co bude k vidění na srpnových veletrzích Styl a Kabo v Brně.

Návrhář Brice Mensah vsadil na bílou barvu a vytvořil kolekci „Simply White“.

Autor: Marco/BBN

Brněnské výstaviště bude ve dnech 25. až 27. srpna patřit mezinárodním veletrhům Styl a Kabo. První jmenovaný bude zaměřen na módu a textil. Na veletrhu Kabo představí své nové kolekce výrobci obuvi a koženého zboží. Veletrhy Styl a Kabo už tradičně patří k největším událostem v oblasti módy a odívání nejen v Česku, ale i střední Evropě. Nové značky je využívají k úspěšnému vstupu na trh, již zaběhnuté firmy na veletrzích prezentují kvalitu, módnost a úspěšnost své produkce.

Srpnový módní rej na ploše deset tisíc metrů čtverečních je určen jen lidem z oboru. Pro laickou veřejnost zůstanou brány zavřené. Vystavovatelé, podle předběžného odhadu organizátorů zhruba 550 firem z 21 zemí, své nové kolekce předvedou jak v klasických stáncích, tak i v rámci módních přehlídek.

„I letos bude vysoká prezence ze zahraničí, zejména ze Slovenska, Polska, Německa, Rakouska, Portugalska. Největší objem, zhruba sedmdesát procent, ovšem vždy zaujímají firmy z České republiky,“ říká PR manažerka veletrhů Sandra Měřínský. V Brně se prý objeví i vystavovatelé z Turecka nebo Jihoafrické republiky.

Ke slovu se dostává ekologie Jeden ze zajímavých trendů představí na veletrhu Kabo firma Josef Seibel. V její kolekci dámské a pánské obuvi na sezonu jaro/léto 2010 je významně zastoupena ekologická řada „Spirit of nature“. Firma si dává záležet na tom, aby výroba i následná likvidace co nejméně zatěžovaly životní prostředí. Recyklovatelné vnitřní stélky bot z kolekce jsou vyrobené z aktivního uhlí, díky němuž je obuv prodyšná a antibakteriální. Podešve jsou vyráběny ze směsi přírodního kaučuku a mechu, jsou tak snadno rozložitelné v přírodě. Společnost Josef Seibel garantuje, že osmdesát procent všech použitých svrškových usní a kožených podšívek v obuvi je vyrobeno bez použití chromu. Kvůli snížení dopadu na životní prostředí je navíc pro veškeré balení obuvi používán recyklovaný papír. Charakteristickou známkou značky je také ruční šití obuvi, které snižuje závislost na používání lepidel s obsahem těžkých kovů, a bota je tak snadno recyklovatelná. Dětská móda ze severu

Na český trh v současné době vstupuje dánská značka Fixoni, která je synonymem severské módy pro děti. V Dánsku patří v oblasti dětského odívání mezi značky s největší důvěrou. Klade zvláštní důraz především na pohodlnost a trvanlivost oblečení. Kolekce se vyznačují barevným designem, typickým pro oblečení ze severských zemí, a jsou rozčleněny do čtyř kategorií: Little Bee – předčasně narození, New Born – novorozenci, Toddler – batolata a Nightwear and Underwear – pyžama a spodní prádlo.

Nová kolekce, kterou značka Fixoni na veletrhu Styl představí, používá jasné letní barvy, jako jsou tyrkysová, jasně zelená, ale i námořnická modrá, klasická růžová, červená a fialová. V kolekci se objevuje oblíbená džínovina. „Oblečení je kombinovatelné, například šatičky, tuniky, sukýnky z každé části kolekce lze doplnit legínami,“ popisuje zástupce značky Fixoni v Česku Magdalena Pohnanová.

Naopak společnost Sanu Babu působí na tuzemském trhu již více než patnáct let. Dováží zboží z Nepálu a Indie. V jejím sortimentu najdete originální oděvy, peněženky a šperky, ale i buddhistické rituální předměty, nábytek a drobné dárkové zboží. Do Brna přiveze kolekci oděvů na zimu, kterou tvoří především vlněné modely. „Vlna je barvená přírodními barvami, některé modely jsou i ručně pletené. Ponča, svetry, čepice, rukavice a šály jsou hojně zdobené výšivkami, třásněmi, batikou a tiskem,“ přibližuje vedoucí skladu Adéla Hrušková.

Na krk patří přírodní motivy

Módní novinky v oblasti spodního prádla a punčochového zboží předvede v Brně společnost Canthor, výhradní dovozce italského a polského zboží značek Fiore, Levante, Wolbar a You by Nico. „Letošní sezona se vyznačuje návratem ke geometrickým vzorům. V barevnosti dominují ostré barvy. Vzory jsou navrhovány tak, aby oslovily jak mladší, tak i starší generaci žen. Vyznačují se elegancí a smyslem pro originalitu,“ přibližuje zástupce společnosti Petr Kašpar.

Mezi velkoobchody s bižuterií se v Brně představí například firma Mish Mash. V její kolekci kovové bižuterie pro sezonu podzim/zima 2009/2010 najdete převážně přírodní motivy – stromy, lístky, vážky. V povrchové úpravě převažuje mat a patina. „V ostatních kolekcích, ať již z přírodních nebo syntetických materiálů, nabídneme širokou škálu barevných odstínů od olivově zelené, petrolejové, bordó, švestkové až k šedým a hnědým tónům. V naší nabídce rozhodně nebude chybět českými ženami hodně oblíbená červená barva,“ říká obchodní ředitel firmy Mish Mash Jan Rosenkranc.

Přehlídka mladých talentů

Veletrhy budou také místem, kde se lidé z branže seznámí s novými talenty. Sedm mladých módních návrhářů z Česka a Slovenska totiž v Brně srovná své síly ve finále soutěže „Top Styl Designer“.

Studentka Vysoké školy umělecko-průmyslové v Praze Zuzana Kubíčková v rámci soutěže představí svou kolekci s názvem „Zima“, inspirovanou studijní stáží na Islandu. S kolekcí „No Fashion, No live“, jejímž ústředním motivem je tvar šipky, se do finále dostala Slovenka Mária Pobočková. Návrhář Brice Mensah předvede svou kolekci „Simply White“, v níž, jak vyplývá z názvu, dominuje bílá barva. Společným životem ve dvojici s partnerem je podle Lucie Štefánkové inspirována její soutěžní kolekce „About us“.

CONTENT24

Blaženka Ostrovská na své kolekci „Redline“, plné komplikovaných střihů, spolupracovala s návrhářkou automobilového interiéru Renatou Indrovou. Kolekce „Poslední mohykánky“, kterou navrhla další finalistka Alžběta Presová, prý odráží seskupení žen na jižní Moravě, které ještě v této době každý den oblékají kroj. Současnými trendy interiérového designu se nechala inspirovat návrhářka Lýdia Poulová k vytvoření kolekce „Inside Room“.

Vítěz soutěže získá finanční odměnu na vytvoření nové kolekce, kterou předvede na následujícím ročníku veletrhů. Součástí výhry je i týdenní workshop s módní návrhářkou Liběnou Rochovou a vystavení vítězné kolekce ve Studiu LR v Praze. Letos v únoru v této soutěži zvítězila návrhářka Petra Krahulcová se svou kolekcí „Conversation Piece“. Nyní působí u módní značky Paul Smith v Londýně. V Brně teď předvede novou kolekci s názvem „Muži s létajícími stroji“.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).