Švéd s jadrným přízvukem

07. listopadu 2005, 00:00 - ERICH HANDL
07. listopadu 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO S 60 D5 Volvo letos nasadilo do vyšší střední třídy nadějného hráče. Jde o model S 60 s novým naftovým pětiválcem D5, který se v základu prodává za 1 044 000 korun. Profit jej vyzkoušel minulý týden na českých a moravských silnicích.

VYZKOUŠELI JSME - VOLVO S 60 D5 Volvo letos nasadilo do vyšší střední třídy nadějného hráče. Jde o model S 60 s novým naftovým pětiválcem D5, který se v základu prodává za 1 044 000 korun. Profit jej vyzkoušel minulý týden na českých a moravských silnicích. Nová „dépětka“ má za úkol oživit řadu S 60, která se vyrábí už pátým rokem. Útočí přitom na segment, ve kterém nabízejí silné naftové motory i Škoda Superb, Audi A 4 nebo Toyota Avensis. Sází na letos vylepšený turbodieselový pětiválec, který prý umí porážet i mercedesy a bavoráky. Nový agregát s objemem válců 2,4 litru jsme otestovali na trase Praha-Ostrava, kde se střídají dálnice s místními silnicemi a městským provozem. Stroj jsme nejdříve vyzkoušeli v síti městských křižovatek. Čekali jsme ostrý nástup už při polechtání plynu, ale ten se nedostavil. D5 pořádně zabírá až ve vyšších otáčkách, pak je to střela. Z nuly na sto kilometrech v hodině zrychlí za 8,2 sekundy, takže navzdory rozpačitému nástupu v nízkých otáčkách poráží i soupeře se silnými benzinovými motory. Na dálnici patří Volvo jednoznačně do levého pruhu. Umí až 230 kilometrů v hodině, i v rychlostech kolem dvoustovky je v kabině poměrně ticho, podvozek téměř neslyšně klouže po asfaltu. Průměrná spotřeba nafty se přitom vejde do sedmi litrů na sto kilometrů jízdy, ve městě je to asi o půllitr více, mimo aglomeraci zase méně. Řidič i posádka si přitom můžou užívat pružného motoru s krásným jadrným zvukem ve vyšších otáčkách. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Volvo S 60 D5 je klasický čtyřdveřový sedan, a tak samozřejmě nenabízí verzi s montážní přepážkou a odpočtem DPH. Auto je tedy využitelné jako menší limuzina pro podnikatele a střední manažery. TECHNICKÉ ÚDAJE

Typ vozu čtyřdveřový sedan

Typ motoru naftový pětiválec

Objem válců 2,4 litru

Objem kufru 424 litrů

Max. výkon 136 kW

Max. rychlost 230 km/hod

Zrychlení 0-100 8,2 sekundy

Spotřeba 6,6 l/100 km

Cena (základ) 1 044 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
4K, HDR a 5× větší úhlopříčka, než má vaše televize. Nový projektor od BenQ stojí jen 40 000 Kč
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Připravte si lyže. NaSvah.cz vám najde nejlepší střediska v Česku a na Slovensku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít