zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - SNADNÁ ZRANITELNOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Studie: Navýšení marketingových rozpočtů se vyplatí

12. května 2011, 12:11 - Profit, TZ
12. května 2011, 12:11

Růst obratu častěji zaznamenaly B2B firmy, které v době ekonomické krize navýšily své marketingové rozpočty. Ukázal to nejnovější průzkum společnosti B-inside, která se specializuje na marketingové aktivity a průzkum trhu. Více než 91 % firem proto zpětně hodnotí navýšení investic do marketingu pozitivně.

Studie: Navýšení marketingových rozpočtů se vyplatí ( Zdroj: profit, Autor: profit )

Foto: Profimedia.cz

Podle průzkumu společnosti B-inside, jehož se zúčastnilo 325 společností podnikajících v segmentu B2B (business to business), se firmám vyšší investice do marketingových rozpočtů v době ekonomické krize vyplatila. Růst obratu zaznamenalo 69 % firem, které objem financí navýšily. Naopak firmy, které rozpočet na marketingové aktivity redukovaly, registrovaly růst obratu pouze ve 43 %.

Výzkum prokázal, že kvalitní marketing hraje klíčovou roli v ekonomických výsledcích firmy a v době krize jeho důležitost roste. Přes 90 % B2B firem, které ve vyšší míře investovaly do marketingu, pokládá svoje rozhodnutí za správné. Je škoda, že téměř polovina dotázaných firem výdaje na marketing v době krize snížila,“ uvádí k závěrům průzkumu Petr Fusek, výkonný ředitel výzkumné a marketingové agentury B-inside. „Vedle výše marketingového rozpočtu, je ale důležité také účelné nasměrování investic tam, kde to má smysl,“ doplnil výsledky průzkumu Michal Doležel, marketingový manažer agentury Lesensky.cz, která se na realizaci průzkumu podílela.

( Zdroj: profit, Autor: profit )

Marketingoví a obchodní ředitelé zpětně připouští, že snižování marketingových rozpočtů v době krize nebylo správným krokem. Za správné považuje toto snížení jen 46 % ředitelů, ostatní pak hodnotí tento krok negativně, nebo se nedokážou rozhodnout. U tuzemských podniků proto v rámci strategického plánování roste důležitost kvalitního marketingu.    

Na prvním místě bych uvedl ochotu managementu marketingově řídit firmu. Důležití jsou ale i kvalifikovaní zaměstnanci, podpora všech oddělení ve společnosti a hlavně rozpočet odpovídající momentálním potřebám firmy a situaci na trhu,“ popisuje klíčové faktory pro kvalitní marketing David Slowik, marketingový manažer společnosti Slévárny Třinec, člen skupiny Třineckých železáren. „Důležitá je kontrola a měřitelnost výkonu marketingu firmy. Klíčové je stanovit pevné cíle, kterých chceme danou strategií dosáhnout,“ dodává Tomáš Fiala, marketingový manažer firmy Eta.

( Zdroj: profit, Autor: profit )

Firmy také zdůrazňují potřebu přesně definovaných kompetencí a vzájemné důvěry napříč strukturou managementu. „Jasně stanovené pravomoci a kompetence v jednotlivých odděleních i ve vedení firmy jsou pro kvalitní marketingové řízení nezbytné,“ uvedl v souvislosti s marketingovou strategií firmy Ota Meissner, marketingový manažer společnosti Sapeli.

( Zdroj: profit, Autor: profit )

V roce 2011 očekává většina firem růst obratu, investice do marketingu budou vyšší nebo stejné. Pouze 6 % dotázaných společností plánuje výdaje do marketingu snížit, naopak 32 % firem hodlá tyto investice zvýšit. Celá studie včetně grafů je ke stažení na webu B-inside.


Čtěte také

Nejsilnější vyráběná větrná turbína Haliade X výrobce GE, ilustrační foto

U Británie roste největší větrný park na světě. Celkový výkon přesáhne tři reaktory z Temelína

Začala výstavba největší větrné elektrárny na světě v Severním moři ve vodách Velké…

21. ledna 2020

 První poslední Petra Weikerta

Konec Babišovy vesničky

Právě končí jeden kdysi výbušný příběh. Na jeho začátku byly výzva, aby Česko přijalo…

21. ledna 2020

 Americký prezident Donald Trump na Světovém ekonomickém fóru v Davosu

Amerika opět vítězí, prohlásil Trump v Davosu. USA prý zažívají nevídaný hospodářský rozmach

Americký prezident Donald Trump dnes na úvod letošního zasedání Světového ekonomického…

21. ledna 2020

Plynové potrubí, ilustrační foto

Zbytečné projekty. Investice Bruselu do plynu ve výši 730 miliard mohou být mrháním peněz

Evropská investiční banka schválila celkovou sumu 29 miliard eur (728 miliard korun) do…

21. ledna 2020

 Slevy, ilustrační foto

Obchod jako škola podvodu. Nekalé praktiky českých prodejců se ale chýlí ke konci

Obchod je školou podvodu, napsal v osvíceném 18. století francouzský spisovatel a…

21. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jaká je v roce 2020 daňově nejvýhodnější stravenka?
Koupě bytu, vypořádání dědictví i luxusní dovolená. Na co všechno si lze vzít hypotéku?
Vydavatelství Mladá fronta uhradilo smyšlenou pohledávku a vyzvalo soud k neprodlenému odmítnutí insolvenčního návrhu
5 případů, kdy musíte odevzdat přehled a nečekáte to
Rozhovor s Ondřejem Chládkem o whisky TREBITSCH a založení investičního fondu SICAV
Auta
Další test ukázal, že auta na plyn jsou ekologičtější než…
Remote Tacho Download v rámci služby DAF Connect
Právě vychází časopis Auto motor a sport 2/2020. Prohlédněte si fotky, které se do něj nevešly
I ty, Subaru? Japonská značka chce po roce 2035 prodávat jen elektroauta
Tesla chystá hatchback, kterým zaútočí na Volkswagen ID.3. Navrhne ho v Číně
Hry pro příležitostné hráče