Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Stejná cena za služební kilometr pro všechny

25. listopadu 2015, 11:48 - Arthur Braun
25. listopadu 2015, 11:48

Kdykoli někdo z našich zaměstnanců jede na služební cestu vlastním autem a já podepíšu cestovní příkaz, stoupá ve mně zlost. Udělali jste si někdy výpočet nákladů na služební cesty?

Vezměte si dokumenty od jakéhokoli auta, které zaměstnanec používá, spočítejte průměrnou spotřebu podle technického průkazu, přidejte částku za opotřebení vozu, podívejte se na průměrné ceny pohonných hmot stanovené Ministerstvem financí České republiky pro úhradu a potom vypočítejte celkovou částku.

Zní to složitě. Je to také časově náročné pro zaměstnavatele nebo kohokoli, kdo musí spočítat tuto částku. Proč to neudělat jednoduše: určit pevnou částku za kilometr používanou na služební cesty nezávisle na tom, jestli je to ekonomické auto, nebo žíznivé monstrum, ať už používá naftu, nebo Natural 95. Toto je běžné v mnoha zemích. Například v Německu je pevná částka 30 centů za kilometr.


Kalkulačka cestovních náhrad


Jako osoba se zájmem o životní prostředí mám navíc problém s tím, že auta s větší spotřebou získávají vyšší finanční příspěvky na služební cesty, které mají být použity na palivo, takže lidé spíše vezmou patnáct let starý rangerover, jehož provoz má větší dopad na životní prostředí, než automobil s nižší spotřebou paliva.

A konečně, překvapuje mě, proč politici vynechávají příležitost pro trochu populismu ve prospěch řidiče fabie, který je zastrašován v levém pruhu na D1 autem Porsche Cayenne nebo Touareg, řítícím se na služební cestu. Ten má možná vztek, že ten druhý má nejen hezčí auto, ale také dostane více peněz za kilometr než on ve svém ekonomickém autě Fabia.

Čeští politici jsou často populističtí. Nějak ale minuli tuto šanci zjednodušit život podnikatelům, pomoci životnímu prostředí a zároveň získat plusové body u většiny svých voličů. To se dá pravděpodobně vysvětlit pouze tím, že se také těší na jízdu v levém pruhu se svým SUV s pohonem 300 koní.

Autor je řídící partner advokátní kanceláře bpv Braun Partners


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Svátek Všech Svatých a Dušičky, aneb proč to není státní svátek?
Kdy budou dokončeny opravy na dálnicích?
Ropa se na 100 dolarů možná ani podívat nemusí
Test: víte, jaká doba se vám bude počítat do důchodu?
Účty za elektřinu narostou o stovky až tisíce korun. Záleží na tom, zda jen svítíte nebo i topíte
Auta
BMW X7 se začíná odhalovat. Design mnichovského Range…
Co způsobil filtr pevných částic u Fabie 1.0 TSI? Nižší točivý moment a nepatrně horší dynamiku
Vyberte nejlepší auta roku 2019 a vyhrajte ceny za 200 000 Kč
Retro: Za volantem FSO Polonez 1.5 (1988)
Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line v dlouhodobém testu: čtyřkolku nemá, ale umí česky
Technologie
Google znovu řeší pirátství obrázků. Do vyhledávače přidá jména autorů
Nové čtyřjádrové APU Ryzen za nižší cenu? HP má v počítačích model 2100GE s 35W TDP
Další nález backdorů v serverech vyrobených v Číně: štěnice v portu síťové karty
Noční můra všech paranoiků je tady. Facebook uvádí domácí kameru
Nebankovní půjčky smí poskytovat pouze 85 firem
Hry pro příležitostné hráče