Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Stejná cena za služební kilometr pro všechny

25. listopadu 2015, 11:48 - Arthur Braun
25. listopadu 2015, 11:48

Kdykoli někdo z našich zaměstnanců jede na služební cestu vlastním autem a já podepíšu cestovní příkaz, stoupá ve mně zlost. Udělali jste si někdy výpočet nákladů na služební cesty?

Vezměte si dokumenty od jakéhokoli auta, které zaměstnanec používá, spočítejte průměrnou spotřebu podle technického průkazu, přidejte částku za opotřebení vozu, podívejte se na průměrné ceny pohonných hmot stanovené Ministerstvem financí České republiky pro úhradu a potom vypočítejte celkovou částku.

Zní to složitě. Je to také časově náročné pro zaměstnavatele nebo kohokoli, kdo musí spočítat tuto částku. Proč to neudělat jednoduše: určit pevnou částku za kilometr používanou na služební cesty nezávisle na tom, jestli je to ekonomické auto, nebo žíznivé monstrum, ať už používá naftu, nebo Natural 95. Toto je běžné v mnoha zemích. Například v Německu je pevná částka 30 centů za kilometr.


Kalkulačka cestovních náhrad


Jako osoba se zájmem o životní prostředí mám navíc problém s tím, že auta s větší spotřebou získávají vyšší finanční příspěvky na služební cesty, které mají být použity na palivo, takže lidé spíše vezmou patnáct let starý rangerover, jehož provoz má větší dopad na životní prostředí, než automobil s nižší spotřebou paliva.

A konečně, překvapuje mě, proč politici vynechávají příležitost pro trochu populismu ve prospěch řidiče fabie, který je zastrašován v levém pruhu na D1 autem Porsche Cayenne nebo Touareg, řítícím se na služební cestu. Ten má možná vztek, že ten druhý má nejen hezčí auto, ale také dostane více peněz za kilometr než on ve svém ekonomickém autě Fabia.

Čeští politici jsou často populističtí. Nějak ale minuli tuto šanci zjednodušit život podnikatelům, pomoci životnímu prostředí a zároveň získat plusové body u většiny svých voličů. To se dá pravděpodobně vysvětlit pouze tím, že se také těší na jízdu v levém pruhu se svým SUV s pohonem 300 koní.

Autor je řídící partner advokátní kanceláře bpv Braun Partners


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Vrácení daní 2019 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Změny v oddlužení a nezabavitelné minimum v roce 2019
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Přeposílání zpráv do maximálně pěti konverzací. WhatsApp limit zavádí globálně
Facebook odstranil stovky manipulativních stránek a účtů ovládaných Ruskem
KVÍZ: Jak dobře znáte seriál Přátelé?
Web úplně bez reklam. S kompletním blokování se zřejmě vytasí Firefox Focus 9
Televizory Sony pro rok 2019: první 8K a dva OLEDy
Hry pro příležitostné hráče