Stavař z Kladna mrzne v Renaultu

07. června 2004, 00:00 - ERICH HANDL
07. června 2004, 00:00

Ojetý devítimístný Renault Trafic si před pěti lety koupila stavební firma Pavla Černého z Kladna. Už tehdy měla dodávka najeto osmdesát tisíc kilometrů, stavaři od té doby přidali dalších šedesát tisíc.

Ojetý devítimístný Renault Trafic si před pěti lety koupila stavební firma Pavla Černého z Kladna. Už tehdy měla dodávka najeto osmdesát tisíc kilometrů, stavaři od té doby přidali dalších šedesát tisíc.

Jak se Trafic osvědčil? „Dodávka mé očekávání ve většině věcí splnila, některé její vlastnosti mi ale dost vadí,“ říká Černý. „Do auta se hodně vejde. V kabině jsou tři řady sedadel - když poslední z nich vyndám, můžu dát na korbu klidně čtyři autogenové láhve. Vozíme uvnitř všechno, včetně těžkého stavebního materiálu a Renault po patnácti letech dřiny stále funguje. Proti předchozímu autu - Škodě 1203 - si na jeho spolehlivost nemůžeme stěžovat.“ Podle stavaře je slušná i maximální rychlost auta, dosahující 120 kilometrů v hodině. Trafic má ale i své nedostatky. „Řízení nemá servo, hodně se u volantu nadřu. Vysoká je také spotřeba nafty - dvanáct litrů na sto kilometrů. To je u starého stroje běžné. Ale co mi hodně vadí, je nefungující topení. Dodávka v zimě skoro vůbec netopí. Je to asi obecný problém této modelové řady, protože dovozce k autu nabízí přídavné topení.“ Pavel Černý ale přesto traffika chválí: „Měli jsme ve firmě také rok starý Fiat Ducato. V zimě italské auto totálně zamrzlo a nerozjelo se. A po čtyřech letech fungování mu praskla hlava u válce. To Renault slouží už patnáct let bez incidentu,“ uzavírá kladenský stavitel.

RENAULT TRAFIC

Typ stroje devítimístná dodávka

Rok výroby 1990

Motor diesel

Najeto kilometrů 140 000

Max. rychlost 120 km/hod

Spolehlivost (dle majitele) 95 %

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Transcend RDC2: multifunkční čtečka karet pro smartphony (vyzkoušeno)
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
4K, HDR a 5× větší úhlopříčka, než má vaše televize. Nový projektor od BenQ stojí jen 40 000 Kč
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít