Stát přehlíží nedodržování předpisů

04. dubna 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
04. dubna 2005, 00:00

MAJITEL FIRMY DOPTRANS SLAVOMIL ČERMÁK: Vaše firma sídlí ve Frýdlantu nad Ostravicí a vlastní jeden kamion. S jakými problémy se nyní potýká? Především je to daleko vyšší silniční daň, než je zvykem v zemích Evropské unie. Dále platíme až o 1,8 koruny za litr vyšší daň z minerálních olejů, než je tam zvykem.

MAJITEL FIRMY DOPTRANS SLAVOMIL ČERMÁK:

Vaše firma sídlí ve Frýdlantu nad Ostravicí a vlastní jeden kamion.

S jakými problémy se nyní potýká? Především je to daleko vyšší silniční daň, než je zvykem v zemích Evropské unie. Dále platíme až o 1,8 koruny za litr vyšší daň z minerálních olejů, než je tam zvykem. Nejhorší je, že se tyto prostředky nevracejí do infrastruktury. Podle Česmadu se dodá státu 115 miliard korun a zpět jde pouze kolem 30 miliard korun.

* Jak hodnotíte státní politiku ve vztahu k malým autodopravcům?

Nelíbí se mi zejména neřešení nerovnosti podmínek na přepravním trhu a přehlížení nezákonností ze strany státní správy - policie a celních orgánů. Jak jinak si mám vysvětlit zpoplatňování vjezdu ke státní správě (celnici), kde se dnes vybírá poplatek ve výši 150 až 300 korun i přesto, že celní správa platí majitelům objektů za stání kamionů 120 až 200 korun. Doklad přitom zní na použití cest a parkovacích ploch, ale za vjezd do těchto objektů na opravu nebo státní technickou kontrolu se neplatí. Dále je neúnosná benevolentní státní podpora některých dopravců. Názorným příkladem jsou tři dopravci na jedné autobusové lince - dva nemají na státní dotaci nárok a jeden potřebuje jezdit pod dotací…

Jezdíte pravidelně do zahraničí.

* Můžete trochu zhodnotit podmínky autodopravců v České republice a v cizině?

V cizině je zcela jiné jednání ze strany státu, neuděluje se tolik výjimek ze zákazu jízd pro nákladní auta, je tam jiná a lepší infrastruktura, jiný přístup k práci a tím i jiná služba v autodopravě. Nedochází tam například k přetěžování kamionů, jak je tomu u nás. Firmy se nemusejí podbízet pod cenu rentability dopravy a hlavně nesvádějí neúspěchy na malé dopravce.

* Dá se dnes uživit provozem jednoho kamionu?

Dá, pokud máte stabilní práci nebo dobrou spedici, která vám ji dává. Pak také musíte mít schopnost to vše sám zvládat. Na druhou stranu platí heslo: jeden kamion rovná se jedna starost.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít