Startují lety ve výšce nula

12. prosince 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
12. prosince 2005, 00:00

PENDOLINO Rychlovlak Pendolino má za sebou ostrý start provozu na trati mezi Prahou a Ostravou. Vlaky pro podnikatele, manažery či politiky. Vzdálenost přes 350 kilometrů mezi oběma městy zvládnou za necelých 3,5 hodiny. Dostat se vlakem z Prahy do Ostravy za dobu kratší než čtyři hodiny už je realita.

Z Prahy do Ostravy se nyní vlakem dostanete o téměř hodinu rychleji.

PENDOLINO Rychlovlak Pendolino má za sebou ostrý start provozu na trati mezi Prahou a Ostravou. Vlaky pro podnikatele, manažery či politiky. Vzdálenost přes 350 kilometrů mezi oběma městy zvládnou za necelých 3,5 hodiny.

Dostat se vlakem z Prahy do Ostravy za dobu kratší než čtyři hodiny už je realita. Slouží k tomu nové vlaky Českých drah -Pendolina. V pracovní den tuto trasu pojede šest párů vlaků vedených Pendolinem, o víkendu pak o jeden méně.

Podle nového jízdního řádu, který začal platit v neděli 11. prosince, mělo Pendolino jezdit i po jižní trase z Prahy do Bratislavy a Vídně. Konečnou zastávkou však zatím zůstane Břeclav. Důvodem je, že se nepodařilo dokončit potřebné zkoušky a získat nutná povolení pro provoz na kolejích cizích železničních správ. Tuto trasu Pendolino denně pojede na dvou párech vlaků kategorie InterCity.

JÍZDNÉ SE BUDE LIŠIT Zatímco na jižní trase do Břeclavi bude možné jezdit Pendolinem za běžné jízdné odpovídající kategorii InterCity, na trase do Ostravy bude dražší. Zde totiž navázaly České dráhy spolupráci s vlajkovým národním leteckým dopravcem Českými aeroliniemi na společném provozování „letů ve výšce nula,“ jak se SuperCity vlakům mezi Prahou a Ostravou začalo přezdívat. Tyto spoje totiž podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského nabídnou zcela jinou kvalitu cestování, než na kterou byli zatím cestující zvyklí . „Jízdenky na tento vlak se budou prodávat také podobně jako letenky, tedy prostřednictvím internetu. Cestujícím budou k dispozici speciální čekárny a vlakový personál bude plnit podobné funkce jako personál na palubě letadel ČSA,“ uvedl. Právě prodej jízdenek přes internet je do jisté míry milníkem v historii Českých drah. Až dosud se totiž jízdenky daly koupit prakticky pouze přímo u pokladen na jednotlivých nádražích. SPOJENÍ AŽ NA LETIŠTĚ Díky spolupráci drah a aerolinek je nyní možné koupit si letenku z Olomouce až třeba do Paříže. Takzvaný Airport Express pak zajistí pravidelné autobusové spojení nádraží v Praze-Holešovicích, kde zatím Pendolina končí, s pražským ruzyňským letištěm. „Cestující, kteří si koupí letenku například právě z Olomouce, budou mít v její ceně nejen cestu vlakem do Prahy, ale i cestu autobusem až na letiště,“ upozornila mluvčí ČSA Jitka Novotná. Nízkopodlažní autobusy budou mezi oběma body jezdit v půlhodinovém intervalu. Po dokončení posledních koridorových úseků by se měla jízdní doba vlaku ještě snížit. Konkrétně do Ostravy zhruba na tři hodiny, do Olomouce na dvě a do Brna také na dvě hodiny. CO NABÍZÍ PENDOLINO**

  • nákup cestovního dokladu přes internet
  • přednostní odbavení u expresních pokladen SC Pendolino
  • speciální čekárny ČD Lounge pro cestující 1. třídy a ČSA
  • parkovací místo pro osobní automobily na nádraží
  • garance místa
  • první plně nekuřácký vlak v dálkové přepravě ČD
  • palubní personál poskytující široké asistenční služby
  • denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky 1. třídy
  • přípojky elektrického proudu v 1. třídě

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Chcete půjčku vyřídit online?
Jaký má vliv sdílené ubytování na českou ekonomiku?
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Auta
Koncept Toyota Fine-Comfort Ride je vodíkový soupeř…
Galerie: Šemík, knedlík, mandelinka a další legendární autobusy z ČSSR
Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez vyznamenání
Na dálnici D1 bylo spuštěno další úsekové měření. Je totiž potřeba vybrat více peněz
Porsche 718 Boxster a Cayman GTS se mohou pochlubit vyšším výkonem
Technologie
Linuxáci si vymodlili vlastní smartphone. Librem 5 se chce odlišit od Androidů i iPhonů
S cenami operačních pamětí to prý bude mizérie i příští rok, nedostatek čipů má trvat
Sdílení polohy na mapě láká další aplikace. Kde všude se můžete nechat sledovat?
Google převlékne Kalendář do Material Designu. Takhle bude vypadat
Seznamu se daří. Stejně jako Google žije primárně z reklamy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít