Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Staré oktávky zlevňují

13. října 2008, 08:00 - Erich Handl
13. října 2008, 08:00

PAŘÍŽSKÝ AUTOSALON - Největší novinkou pařížského autosalonu, která přitahuje oči českých motoristů, je třetí generace Škody Octavia.

Co nový model přinesl? Kromě technického pokroku také okamžitý pád cen dosavadní verze octavie.

Novou podobu Škody Octavia představila mladoboleslavská automobilka ve světové premiéře na autosalonu v Paříži, k českým prodejcům má dorazit v listopadu. Dlouhodobě nejoblíbenější škodovka výrazně omladila, změn doznal exteriér i interiér.

„Plánujeme zahájení výroby nového modelu na začátku listopadu, na konci měsíce by pak měly jít první vozy do prodeje,“ říká mluvčí mladoboleslavské automobilky Evžen Krauskopf. Cena zatím není stanovena, firma ji oznámí až před zavedením vozu na trh. Modernizací, takzvaným faceliftem, prošel jak liftback, tak verze combi.

Změny nejen kosmetické

Nová podoba octavie je na první pohled zřejmá především zepředu. Má nově tvarované, výraznější světlomety, mohutnější masku chladiče a jednodílný nárazník. Vůz má také nové xenonové světlomety s natáčením.

Vzadu dostalo auto nové kryty světel a také dynamický nárazník s integrovanými reflexními prvky. Novinek se dočkají zákazníci i v interiéru. Nově designovaný je volant, přístrojový panel s bílým podsvícením, ovládací prvky klimatizace a dekory lišt a středového panelu. Pod kapotou se objeví zcela nový motor 1,4 TSI/90 kW. Přeplňované benzinové motory o objemu 1,4 a 1,8 bude možno kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.

Novinka tlačí na cenu ojetin

Octavia, která se vyrábí či montuje v osmi zemích světa, je nejprodávanějším modelem mezi škodovkami vůbec. Jen během letošního prvního pololetí si ji koupilo 186 487 zákazníků, což bylo o 27,1 procenta více než loni. Představuje tak zhruba polovinu všech prodaných škodovek.

Ceny ojetých octavií druhé generace poklesly za poslední týden až o 30 tisíc korun. Důvodem je právě příchod modernizované verze. „Nový facelift Octavie se povedl a řada zájemců si teď bude chtít počkat na modernizovaný model. Ceny stávajících Octavií II tím zákonitě klesají,“ vysvětluje ředitel výkupu největšího autobazaru AAA AUTO Petr Vaněček.

Bude se tak podle něj opakovat scénář, kdy příchod nové Škody Superb letos na jaře postupně srazil ceny předchozí verze až o 20 procent, přičemž nejvíce poklesly zánovní vozy z posledních dvou let výroby. „Letos celkově klesají ceny škodovek více než v předchozích letech. U některých novějších modelů (hlavně Fabia II a Octavia II) pak snížení cen dosáhne až 15 procent,“ tvrdí Vaněček. Podle jeho slov na to má největší vliv cenová politika automobilky. „Firma letos přistoupila k výrazné modelové obměně a také k nebývalým cenovým akcím při prodeji nových vozů,“ dodává. U nové Fabie II pak podle něj hraje roli i to, že jí zatím zákazníci nepřijali s takovým nadšením jako první generaci, která přišla na trh v roce 1999.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak prodat byt co nejdráže? Nepodceňujete profesionální fotky a home staging
Bez imunity nepřežijeme, proto si ji hýčkejme
Zpřísnění podmínek pro hypotéky se může dotknout i refinancování
Svátek Všech Svatých a Dušičky, aneb proč to není státní svátek?
Kdy budou dokončeny opravy na dálnicích?
Auta
Škoda Scala není první auto toho jména. Svého času ho…
Ducati Multistrada Enduro 2019 má nový motor i podvozek
Nástupce Rapidu má jméno. Těšte se na Škodu Scala
BMW X7 se začíná odhalovat. Design mnichovského Range Roveru je ale známý už delší dobu
Co způsobil filtr pevných částic u Fabie 1.0 TSI? Nižší točivý moment a nepatrně horší dynamiku
Technologie
První recenze GeForce RTX 2070 je na světě: TU106 je o dost rychlejší než GTX 1080
Winamp se vrátí ještě tento týden. Zcela nový přehrávač dorazí až příští rok
Chrápání, děti, hluk z ulice, žádný problém. Bose prodává chytré špunty do uší
Extrémní 28jádro Intel Xeon W-3175X nemá pájený rozvaděč tepla, uvnitř je zase pasta
Android 9 má jen minimum uživatelů. Na Pixelech od Googlu však drží 75% podíl
Hry pro příležitostné hráče