Menu Zavřít

Stále více lidí ovládá svůj účet přes internet

3. 2. 2003
Autor: Euro.cz

Češi si stále více zvykají nechodit do banky. K vyřízení běžných operací, třeba k zaplacení účtu za telefon, totiž stále častěji používají mobilní telefon či internet. Například v GE Capital Bank klienti provádějí přes 70 procent všech příkazů k úhradě automaticky bez návštěvy pobočky.

BRAND24

„Skoro 60 procent všech příkazů k úhradě je prováděno elektronicky. Připočteme-li trvalé příkazy k úhradě, je více než 71 procent všech transakcí prováděno automaticky bez návštěvy pobočky,“ řekl mluvčí GE Capital Bank Jan Hainz. V ostatních bankách tento poměr není natolik výrazný, přesto však vliv přímého bankovnictví výrazně roste. V České spořitelně klienti měsíčně provedou 20 až 23 procent všech transakcí přes přímé bankovnictví. „Pokud jde o počty výběrů hotovosti, prostřednictvím bankomatů nyní provádějí klienti asi 90 procent z celkového počtu hotovostních výběrů,“ dodala mluvčí spořitelny Klára Gajdušková. Banky se v poslední době stále více snaží klienty přimět, aby pro tyto běžné operace používali přímé bankovnictví a platební karty. V poslední době rovněž výrazně zdražili například výběry hotovosti na přepážce, rovněž poplatky za příkazy k úhradě zvýhodňují při využití telefonu či internetu. Poplatky za hotovostní operace jsou tak několikanásobně dražší.

(s využitím ČTK a novinky.cz)

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).