Stačí jen účinnější kontrola

01. srpna 2005, 00:00 - Václav Uhlíř
01. srpna 2005, 00:00

HLASY ČTENÁŘŮPořád se mluví o tom, jak zlepšit bezpečnost na našich silnicích. Přijímají se drakonické zákony, které v mnoha případech postihnou slušné řidiče a které vytvoří jen další prostor pro buzeraci ze strany policistů, využívajících těch nejjednodušších možností pro vybírání pokut a zlepšování svých statistik.

HLASY ČTENÁŘŮ

Pořád se mluví o tom, jak zlepšit bezpečnost na našich silnicích. Přijímají se drakonické zákony, které v mnoha případech postihnou slušné řidiče a které vytvoří jen další prostor pro buzeraci ze strany policistů, využívajících těch nejjednodušších možností pro vybírání pokut a zlepšování svých statistik. Podobně jako se to děje teď, kdy vybírají pokuty za rychlou jízdu na bezpečných místech, místo aby daleko účinněji kontrolovali skutečnou padesátku uprostřed obce. Přitom řešení je jednoduché. Opravdu kontrolovat dodržování už stávajících zákonů. Tedy především měřit rychlost každý den na jiném místě - ne pořád na tom stejném, kde už každý řidič ví, že tam policisté pravidelně jsou. A kontrolu je nutné provádět skutečně neustále - ne jen v době různých akcí Kryštof, které se hned rozkřiknou. Není problém více kontrolovat ani dodržování zákazu předjíždění. Rychlejšímu provozu na našich dálnicích by pak prospěla kontrola dodržování takzvaného pravidla zipu (tomu by měla předcházet opravdu důsledná osvěta). Zácpy často vznikají kvůli tomu, že ho lidé neuplatňují nebo neznají. Podle předpisů a v zájmu plynulosti by řidiči měli před uzávěrkou dojet ve svém pruhu až k překážce a teprve pak se postupně řadili (zipem -jedno auto zleva, jedno auto zprava, opět zleva, opět zprava). Místo toho se už desítky metrů před překážkou sjíždějí do jednoho pruhu, takže ten druhý pak zůstává volný a umožňuje předjíždění autům, co (paradoxně) pravidlo zipu dodržují. Takže jeden pruh jede, zatímco druhý stojí, načež se oba zaseknou u překážky, kde dochází ke konfliktům. A miliony korun za opravu silnic se dají ušetřit důslednou kontrolou hmotnosti kamionů a podobně. Řešení existují, stačí jen chtít. Jedině tak bude na českých silnicích bezpečněji a pohodlněji.

**Václav Uhlíř

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kryptoměnová jízda prvních prosincových dní
Už jste natankovali zimní naftu? Pokud ne a teploty klesnou na ?7 °C, můžete mít potíže
Co když zemře kandidát na prezidenta, nebo rovnou prezident?
Převod dovolené z roku 2017 do nového roku
Banky mění hypoteční sazby jak na běžícím pásu
Auta
Právě vychází časopis Motocykl 12/2017
Nové Porsche Cayenne jezdí výborně. Diesel dorazí příští rok a přijde i Turbo S E-Hybrid
Galerie: Bez rychlých luxusních SUV by některé automobilky nepřežily
I nový Mercedes-Benz třídy G se začíná odhalovat od interiéru
Z nového VW Polo GTI se definitivně stal základní Golf GTI (první jízdní dojmy)
Technologie
Standard DisplayHDR dělá pořádek v HDR monitorech. Kvalitu obrazu bude garantovat logo
Stardock s panely ve Windows předběhl Microsoft. Jeho řešení se nazývá Groupy a stojí 10 dolarů
Šmírovací okno do ložnic vašich přátel je pryč. Facebook odstranil Ticker
T-Mobile postaví další síť pro internet věcí. Využije technologii jako Vodafone
Čtečky otisků integrované v displeji jsou tady. Brzy ji oznámí velký výrobce
Hry pro příležitostné hráče