Stačí jen účinnější kontrola

01. srpna 2005, 00:00 - Václav Uhlíř
01. srpna 2005, 00:00

HLASY ČTENÁŘŮPořád se mluví o tom, jak zlepšit bezpečnost na našich silnicích. Přijímají se drakonické zákony, které v mnoha případech postihnou slušné řidiče a které vytvoří jen další prostor pro buzeraci ze strany policistů, využívajících těch nejjednodušších možností pro vybírání pokut a zlepšování svých statistik.

HLASY ČTENÁŘŮ

Pořád se mluví o tom, jak zlepšit bezpečnost na našich silnicích. Přijímají se drakonické zákony, které v mnoha případech postihnou slušné řidiče a které vytvoří jen další prostor pro buzeraci ze strany policistů, využívajících těch nejjednodušších možností pro vybírání pokut a zlepšování svých statistik. Podobně jako se to děje teď, kdy vybírají pokuty za rychlou jízdu na bezpečných místech, místo aby daleko účinněji kontrolovali skutečnou padesátku uprostřed obce. Přitom řešení je jednoduché. Opravdu kontrolovat dodržování už stávajících zákonů. Tedy především měřit rychlost každý den na jiném místě - ne pořád na tom stejném, kde už každý řidič ví, že tam policisté pravidelně jsou. A kontrolu je nutné provádět skutečně neustále - ne jen v době různých akcí Kryštof, které se hned rozkřiknou. Není problém více kontrolovat ani dodržování zákazu předjíždění. Rychlejšímu provozu na našich dálnicích by pak prospěla kontrola dodržování takzvaného pravidla zipu (tomu by měla předcházet opravdu důsledná osvěta). Zácpy často vznikají kvůli tomu, že ho lidé neuplatňují nebo neznají. Podle předpisů a v zájmu plynulosti by řidiči měli před uzávěrkou dojet ve svém pruhu až k překážce a teprve pak se postupně řadili (zipem -jedno auto zleva, jedno auto zprava, opět zleva, opět zprava). Místo toho se už desítky metrů před překážkou sjíždějí do jednoho pruhu, takže ten druhý pak zůstává volný a umožňuje předjíždění autům, co (paradoxně) pravidlo zipu dodržují. Takže jeden pruh jede, zatímco druhý stojí, načež se oba zaseknou u překážky, kde dochází ke konfliktům. A miliony korun za opravu silnic se dají ušetřit důslednou kontrolou hmotnosti kamionů a podobně. Řešení existují, stačí jen chtít. Jedině tak bude na českých silnicích bezpečněji a pohodlněji.

**Václav Uhlíř

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak odevzdat daňové přiznání ve 3 příkladech
Kterým zemím EU se nejvíce snížil dluh?
Bude pokračovat spekulativní mánie kolem kryptoměn?
Daňové povinnosti předčasných důchodců za rok 2017
Důchod nad 30 000 Kč: kdo na to má?
Auta
Retro: Toyota Prius I. generace byl drahý experiment, ale…
Audi RS Q5 sice zatím neexistuje, zájemci si ho ale přesto v podstatě mohou objednat
Mercedes-Benz představí v Ženevě produkční elektromobil značky EQ
Nové Volvo V60 bylo prozrazeno. Nepřekvapivě vypadá jako zmenšená V90
Kvíz: Uhodnete, ve kterých filmech si zahrála tato slavná auta?
Technologie
4K a HDR video z Netflixu poběží i na grafikách Radeon, Vega a Polaris dostanou podporu
Gigabyte Z370N WiFi – levná mITX deska pro Coffee Lake (uživatelská recenze)
Levnější CPU Skylake-X nemají zpomalené AVX-512, jak Intel tvrdil. Obě FMA jsou aktivní
Cnews FM: Pro a proti blokování reklamy na webu Chromem [podcast]
Kingdom Come: Deliverance – největší česká hra historie
Hry pro příležitostné hráče