Spotřebitel chce výběr a dobré ceny

23. července 2007, 00:00 - (čtk)
23. července 2007, 00:00

NÁKUP POTRAVIN Při nákupu potravin lidé požadují větší pestrost, lepší výběr, zdravé produkty, výhodné akční nabídky a lepší kvalitu. A to vše za dobré ceny. Pro většinu dnešních nakupujících jsou normou velká nákupní střediska s rozsáhlým sortimentem výrobků.

NÁKUP POTRAVIN Při nákupu potravin lidé požadují větší pestrost, lepší výběr, zdravé produkty, výhodné akční nabídky a lepší kvalitu. A to vše za dobré ceny.

Pro většinu dnešních nakupujících jsou normou velká nákupní střediska s rozsáhlým sortimentem výrobků. Očekávají, že na regálech najdou všechno, co chtějí, a jsou stále méně tolerantní k vyprodání zásob. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Deloitte.

Pohodlnou dostupnost z místa bydliště uvedla jako nejdůležitější faktor při rozhodování, kde nakupovat, více než polovina nakupujících (53 procent). Shodně pro 42 procent spotřebitelů jsou důležité nižší ceny a kvalita za vynaložené prostředky. Nakupující si všímají také čerstvosti ovoce a zeleniny i celkové kvality zboží. Karty pro loajální zákazníky hrají roli jen pro 17 procent dotazovaných. Mění se také stravovací návyky společnosti, klesá obliba rychlého občerstvení a rostoucí počet domácností se vrací ke klasickému vaření bez polotovarů jako zdravější alternativě. „Potravinářské podniky mají šanci uspět při stále sílící konkurenci, pokud budou držet krok s těmito trendy,“ říká Martin Tesař ze společnosti Deloitte.

Více než dvě třetiny nakupujících podle průzkumu aktivně hledají nabídky druhého produktu zdarma a podobné speciální akce, ačkoli se zároveň neradi vzdávají možnosti koupit si něco pro radost – 29 procent dotázaných, kteří vyhledávají výhodné koupě, uvedlo, že nyní nakupuje více kvalitnějšího zboží než v minulosti.

„Spotřebitele budou lákat reklamní nabídky tří výrobků za cenu dvou či druhého výrobku zdarma, ale do košíku budou přidávat i drahé zboží prvotřídní kvality a luxusní doplňky, což je častá ukázka zásadního rozporu mezi záměrem a skutečným chováním,“ vysvětluje Tesař.

Nejčastější odpovědí na otázku, co mohou supermarkety a výrobci potravin udělat, aby lépe plnili požadavky zákazníků, byl větší výběr a pestrost nabídky. Na první místo ji zařadilo 16 procent respondentů. Následovaly nižší ceny, které upřednostňuje osm procent spotřebitelů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
4K, HDR a 5× větší úhlopříčka, než má vaše televize. Nový projektor od BenQ stojí jen 40 000 Kč
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Připravte si lyže. NaSvah.cz vám najde nejlepší střediska v Česku a na Slovensku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít