Společné zásuvky: BMW, Daimler, Ford a Porsche vybudují nabíjecí stanice - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Společné zásuvky: BMW, Daimler, Ford a Porsche vybudují nabíjecí stanice

, dah,
Společné zásuvky: BMW, Daimler, Ford a Porsche vybudují nabíjecí stanice
Zdroj: mf, Jan Stuchlík

Evropské úřady povolily čtveřici velkých automobilek spolupráci na budování nabíjecích stanic. Automobiloví velikáni kvůli tomu založí společný podnik. Souhlas Bruselu však svědčí o velmi pomalém rozvoji elektromobility.

Evropská komise schválila automobilkám BMW, Daimler, Ford a Porsche záměr společně zbudovat i provozovat síť nabíjecích stanic pro elektromobily. Strážci volné hospodářské soutěže povolili, aby za tímto účelem vznikla společnost všech čtyř jmenovaných výrobců automobilů.

Cílem nově vzniklého subjektu bude vybudovat a provozovat síť veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily v několika členských zemích EU.

Evropská komise po prověření okolností dospěla k závěru, že ani spolupráce uvedených předních automobilek nevzbuzuje pochybnosti o dodržení zákonných norem na ochranu hospodářské soutěže.


O rozvoji elektromobility dále čtěte:

Ujíždí nám vlak. BMW motivuje zaměstnance Muskem i Daimlerem

Elon Musk u vozu Tesla Model S v roce 2011.


Způsob, jakým úřad svůj souhlas ke spolupráci hned čtyř velkých konkurentů zdůvodnil, ale nevypovídá o současném stavu vývoje elektromobility vůbec nic dobrého. Naopak z něj vyplývá, že „jde o segment s tak malým dopadem na trh,“ že ani spolupráce velkých hráčů „nemůže omezit volnou soutěž,“ poznamenal k projektu rakouský server Industriemagazin.at.

„Je to dobrá zpráva,“ vítá však projekt čtveřice automobilek Jan Horčík, šéfredaktor online magazínu Hybrid.cz s tím, že na malém trhu elektromobilů v Evropě ani ve světě pořád ještě téměř nikdo nechce sám investovat do rozvoje nabíjecích sítí. Jedinou výjimkou je americká Tesla, která buduje celosvětovou proprietární síť nabíječek (zatím vyhrazených jen vozům Tesla).

„Nic takového v případě zmíněného evropského projektu nehrozí,“ ujišťuje Horčík. „Cílem Evropské komise je, aby elektromobilita rostla. Toho by vyhrazením konektorů jen pro určitý typ aut nedosáhla,“ dodává.

Dále čtěte:

Projekt Gigafactory se rozrůstá. Tesla postaví až čtyři další továrny, jednu v Číně

Škoda chce do roku 2025 prodávat čtvrtinu aut na elektřinu