Menu Zavřít

Splavní slepé rameno Malše

4. 9. 2006
Autor: Euro.cz

České Budějovice chtějí pro turistické lodě splavnit slepé rameno Malše. Na rameni vzniknou dvě plavební komory a pevný most u Předního mlýna nahradí most zvedací. Úpravy zhruba půlkilometrového úseku umožní na rameni rekreační plavbu na malých lodích. Nábřeží by se mělo proměnit v přístavní promenádu s patníky pro kotvení lodí.

„Práce na splavnění by měly začít už příští rok,“ řekl náměstek primátora Juraj Thoma.

„Nepředpokládáme, že v Budějovicích by měla být hlavním tématem přeprava zboží, ale měl by to být produkt, který by přilákal turisty a na který by se navázaly další podnikatelské aktivity v oblasti cestovního ruchu - ubytování, půjčovny kol,“ upřesnil. Kotviště lodí by měla také navazovat na stanice trasy koněspřežky, kterou chce město v příštích letech obnovit.

BRAND24

V první etapě, na niž město získalo státní dotaci 25 milionů korun, vznikne pouze pevná část plavebních komor, které zatím budou sloužit jen jako jezy, a upraví se břehy ramene. UPředního mlýna vzniknou mola plovoucí na hladině, na kterých se lidé budou moci procházet či posedět u stolků. Celkové náklady na projekt, na který chce město žádat o státní i evropské dotace, by neměly přesáhnout 150 milionů. Nejdražší položkou je technologické vybavení plavebních komor.

Projekt navazuje na splavnění Vltavy od českobudějovického Dlouhého mostu, které je už státní investicí a má umožnit plavbu i větším lodím s výtlakem do 300 tun. „Ale hlavní část budou tvořit hausbóty a menší lodě, které plují i v Praze po Vltavě,“ podotkl Thoma. Náklady na úpravu toku od Českých Budějovic po nádrž Kořensko se blíží 800 milionům korun.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).