Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Spíše na stavbu než na golf

31. března 2008, 00:00 - Erich Handl
31. března 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME – SSANGYONG ACTYON SPORTS - Asijská značka SsangYong nabídla podnikatelům velký pick-up s názvem Actyon Sports. Konstrukčně vychází z osobního Actyonu, ale místo kufru má za zadními sedadly otevřenou korbu. Na trhu konkuruje japonským pick-upům značek Mitsubishi, Toyota či Nissan, a také Fordu Ranger.

Slovo SsangYong zní sice exoticky, nicméně v Koreji už má značka za sebou bohatou historii. Továrna byla založena v roce 1939 jako korporace výrobců textilu. Divize pro výrobu autobusů, terénních a nákladních vozidel s názvem Ha Dong-Hvan vznikla v roce 1954, o zhruba třicet let později byla pohlcena finanční skupinou SsangYong. K důležitému kroku došlo v roce 1991 – tehdy byla zakoupena výrobní licence značky Mercedes-Benz včetně motorů a převodovek. V roce 1998 byla značka začleněna do koncernu Daewoo.

Také vůz Actyon, který před několika lety nahradil model Korando, vychází konstrukčně z mercedesů. Je to robustní auto uložené na rámu, jehož exteriér i interiér jsou prakticky, ale možná až příliš skromně laděny. Stabilitu vozu zajišťuje osvědčená klasika –

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Actyon Sports je již importérem homologován v nákladní kategorii N1, není tedy nutné připlácet za přestavbu. Odpočet daně sníží jeho cenu z 689 980 na 579 815 korun. Auto lze doporučit podnikatelům, kteří nepotřebují reprezentativní limuzínu, ale spíše robustně stavěný terénní pick-up, se kterým lze vozit i skoro půltunová břemena a tahat až 2,3 tuny těžké přívěsy. Je vhodný hlavně pro stavební, lesní nebo zemědělské práce.

vpředu dvojitá příčná ramena, vzadu pětkrát ustavená pevná náprava, odpérovaná vinutými pružinami. Dvoulitrový turbodiesel o výkonu 104 kilowatty pohání při jízdě na silnici jen zadní kola, při zdolávání překážek je možné elektricky přiřadit pohon všech kol.

Jaké jsou naše dojmy z korejského pick-upu? Jeho plusem je velikost, kabina poskytuje dostatek prostoru všem pěti cestujícím, na zadní otevřené ložné ploše je možné převážet náklady zhruba 1,3 metru dlouhé (při zavřeném zadním víku) a 1,6 metru široké. Maximální zatížení této plochy je 453 kilogramů. Právě ve svými „nákladními“ schopnostmi se Sports odlišuje od svého krátkého bratra, do jehož malého kufru se vejde jen 350 litrů. Není divu, pick-up má o dost větší rozvor i délku než jeho krátký kolega.

Horší je to naopak s jeho jízdními vlastnostmi v terénu. Jako všechny vozy své třídy má verze Sports lehkou záď. S pohonem na všechna čtyři kola a světlou výškou 19 centimetrů by zvládla i těžší terén, malá adheze zadní nápravy pod prázdnou

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - SsangYong Actyon Sports typ vozu - pětimístný pick-up motor - čtyřválcový turbodiesel objem válců - 2 litry max. výkon - 104 kilowatty max. rychlost - 161 km/hod zrychlení 0-100 - 18,1 sekundy spotřeba - 8 litrů/100 km ložná plocha - 1275/1600/525 cena (vč. DPH)** - 689 980 Kč

korbou to ale vylučuje. U našeho testovacího vozu zmíněný handicap trochu eliminovala střešní nástavba ložné plochy, kterou lze přikoupit za 70 tisíc korun. A na silnici? Jízda v Actyonu je houpavá a rozvážná podobně jako v mercedesu, odpružení je podobně komfortní. Vysoká karoserie se v zatáčkách naklání, to ale nelze u užitkového auta řadit k minusům. Motor s německou elektronikou je kultivovaný, jde dobře odspodu a na sto kilometrů jízdy si bere solidních osm litrů nafty.

SsangYong Actyon Sports je pick-up, který může sloužit jako užitkový vůz pro převážení nákladu nebo rodinné auto (s nástavbou korby). Zdobí ho solidní základní výbava, do které patří například klimatizace nebo dva elektronické bezpečnostní systémy. Není to ale žádný krasavec, s ostrou přídí a vysokou zádí vypadá spíše jako nákladní auto. Zájemce o podnikatelskou reprezentaci pravděpodobně zlákají hezčí auta.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy začít nakupovat na Vánoce?
Zájem o úvěry na bydlení v září lámal rekordy
Ceny elektřiny se domácnostem prodraží až o 15 %. Kdy můžete odejít k jinému dodavateli?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (2)
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Auta
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný…
Sedm chyb při předjíždění, kterými můžete i někoho zabít
Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Kvíz: Poznáte správně model auta podle fotografie?
Zákazníci vzali Ford GT útokem. Automobilka proto znovu začne přijímat objednávky
Technologie
GeForce GTX 1060 s pamětí GDDR5X potvrzena Nvidií. Prý je založená na čipu GP104
Cnews FM: Óda na Windows 10 October „ještě to není dokonalé“ Update [podcast]
Biostar Racing X470GT8 – vyplatí se dát šanci Biostaru? (uživatelská recenze)
Vyšly testy Core i9-9900K, i7-9700K a i5-9600K. Jaká je pájka, OC, spotřeba a výkon?
Konec čekání. Po pěti letech vychází „nový“ Winamp
Hry pro příležitostné hráče