Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Spíše na asfalt než do terénu

07. dubna 2008, 00:00 - Erich Handl
07. dubna 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 4007 A CITROEN C-CROSSER - Po letech odmlky nabídly značky Peugeot a Citroen, sdružené v koncernu PSA, auto do terénu. Jde o modely 4007 a C-Crosser, které se vyrábějí v Japonsku na linkách Mitsubishi. Jedná se vlastně o jeden vůz, jehož dvě varianty se liší jen v karosářských detailech.

Od dob Peugeotu P4, což byl džíp dodávaný v osmdesátých letech minulého století francouzské armádě, se koncern PSA nepochlubil plnokrevným terénním autem. Až loni navázal spolupráci s japonskou značkou Mitsubishi a letos obě automobilky začaly vyrábět společný model. Ten se prodává jako Mitsubishi Outlander, Citroen C-Crosser a Peugeot 4007. Profit měl možnost vyzkoušet oba posledně jmenované stroje v redakčním dvojtestu.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser nabízejí možnost odpočtu DPH, který je podmíněn přestavbou na N1. Úprava vyjde na 20 tisíc korun. Díky relativně velkému kufru mohou auta sloužit k převážení nákladů, s přepážkou ale zmizí výhoda třetí řady sedadel.

Obě auta jsou v podstatě stejná, verze se odlišují jen designovými prvky karoserie. U Citroenu je maska chladiče vyzdobena šípy, u Peugeotu zase typickým lvíčkem. Zádě jsou hodně podobné, interiéry i motory stejné. Vůz je koncipován jako robustní SUV s pohonem všech kol, které může sjíždět z asfaltu do terénu. Kabina je prostorná, pojme až sedm cestujících. Vnitřek působí hodně japonsky. Charakterizuje ho kvalitní zpracování, ale také až příliš velké množství plastů. Za velikost a praktičnost je třeba pochválit kufr. Pojme v pětimístné verzi zhruba 500 litrů nákladu, v případě potřeby posádka může vztyčit z podlahy třetí řadu sedadel.

TECHNICKÉ ÚDAJE

modely - Peugeot 4007, Citroen C-Crosser 2,2 HDI

  • *typ vozu - sedmimístné SUV motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 115 kilowattů max. rychlost - 200 km/hod zrychlení 0-100 - 9,9 sekundy spotřeba - 7,2 litru /100 km kufr - 441 litrÛ (Citroen 510 l.) cena 4007 - 929 tisíc Kč cena C-Crosser** - 925 tisíc Kč

Cestování v obou autech je, navzdory sportovně naladěnému podvozku, hodně komfortní. Odpružení je skvělé, jízda mírně houpavá, v zatáčkách ale jistá. Testovaný turbodiesel 2,2 HDI patří k francouzské klasice, která má kultivovaný chod a solidní spotřebu. V autě se člověk cítí spíše jako v limuzíně než v terénním stroji. Řidič může přepínat z pohonu dvou kol na čtyři, v případě potřeby poslat více síly do zadních kol, ale tím je množina terénních prvků vyčerpána. Zcela chybí výbava potřebná do hlubokého bláta či prudkého stoupání – redukce převodů a uzávěrka diferenciálu. Při testu jsme postrádali také potřebnou světlou výšku pro zdolávání překážek. Se 178 milimetry (respektive 174 milimetr u C-Crossera) je vůz dokonce nižší než Škoda Octavia Scout.

Minusem obou aut je tedy skutečnost, že jsou to vozy spíše na silnici než do terénu. Krkonošské závěje nebo polní cestu ale bez problémů zvládnou. Jsou také dostatečně reprezentativní pro majitele úspěšné firmy. Tomu odpovídá jejich cena, která se v závislosti na výbavě pohybuje kolem jednoho milionu korun.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Zájem o úvěry na bydlení v září lámal rekordy
Ceny elektřiny se domácnostem prodraží až o 15 %. Kdy můžete odejít k jinému dodavateli?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (2)
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Jde česká volební účast do kopru?
Auta
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný…
Sedm chyb při předjíždění, kterými můžete i někoho zabít
Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Kvíz: Poznáte správně model auta podle fotografie?
Zákazníci vzali Ford GT útokem. Automobilka proto znovu začne přijímat objednávky
Technologie
Konec čekání. Po pěti letech vychází „nový“ Winamp
Auto Pilot od Tesly opravdu není autonomní řízení (test + video)
Přichází „vesmírná sépie“ alias Ubuntu 18.10. Co je nového?
Komplikace pro Intel s paměťmi 3D XPoint a SSD Optane. Ztratí továrnu, kde se vyrábí
Videa už vám neutečou. YouTube dostal nový minipřehrávač
Hry pro příležitostné hráče