Španělské vajíčko s velkým kufrem

10. ledna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
10. ledna 2005, 00:00

TEST - SEAT TOLEDO 1.9 TDIVINKA Nová verze kdysi oblíbeného vozu českých taxikářů - Seatu Toledo - se předchozím variantám vůbec nepodobá. Přišla na český trh na konci loňského ledna a vyjde v nejlevnější verzi na 489 900 korun.

TEST - SEAT TOLEDO 1.9 TDIVINKA Nová verze kdysi oblíbeného vozu českých taxikářů - Seatu Toledo - se předchozím variantám vůbec nepodobá. Přišla na český trh na konci loňského ledna a vyjde v nejlevnější verzi na 489 900 korun. Nový vůz nyní hodně připomíná Seat Altea, který se začal v ČR prodávat už v létě. Je to v podstatě MPV, tedy většené osobní auto, kterému Češi důvěrně říkají vajíčko. Jeho hlavní předností je prodloužený rozvor, takže v kabině je hodně místa pro nohy cestujících i náklad. „Dvoupatrový“ zavazadlový prostor, jehož délka činí 1034 milimetrů, má objem 500 litrů, což je srovnatelné se Škodou Octavia. Vnitřní prostor kufru je připravený na nejrůznější přepravní úkoly - v podlaze jsou očka pro uchycení pružné sítě, která zabraňuje nežádoucímu klouzápravní síťka je upevněna k boku kufru. Po sklopení zadních sedadel se ve voze vytváří prostor o objemu 1007 litrů, který má zcela rovnou podlahu ve stejné úrovni jako je práh zadních dveří. Navíc po vyjmutí krytu dna vznikne prostor o celkovém objemu až 1440 litrů. Proto se auto hodí, na rozdíl od krátké Škody Octavia, ipro podnikání. Toledo má i své horší stránky. Nejen vnější vzhled, ale i interiér nejsou moc původní, až příliš se shodují s alteou. V kabině není použit snad jediný měkký materiál. Že by Španělé šetřili? Oproti předchozím verzím se stroj v zatáčkách dost naklání, což je pochopitelné vzhledem ke zvýšení jeho karoserie. Stroj je ale koncipován jako praktický vůz, není to výstavní ani závodní kůň. Spousty místa nahrazují designovou originalitu. Tomu odpovídal i motor v testovaném stroji - 1.9 TDI měl dobrý zátah odspodu, nízkou spotřebu 5,8 litru nafty na sto kilometrů jízdy a dokázal vůz pohánět rychlostí až 201 kilometr v hodině. Je ale za něj třeba připlatit, Toledo s tímto dieselem vyjde v základu na 665 900 korun. ČÍM VYNIKÁ Toledo má veliký pětisetlitrový kufr, který lze zvětšit až na 1440 litrů. Proto se hodí i živnost níkům, kteří chtějí převážet zboží. Zavazadlový prostor má dobře využitelný tvar, dvouvrstvé dělení s hori zontálně přestavitelnou poličkou, fixační síťkou a vyklápěcími háčky na nákupy. TECHNICKÉ ÚDAJE**

Největší výkon 103 kW

Nejvyšší rychlost 201 km/h

Zrychlení (0-100 km/h) 10,0 s

Kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km

Dojezd na plnou nádrž 948 km

Základní cena 665 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Začalo testování Opery 51. Už nezapomíná, které weby jste si připnuli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít