Spací vagon B747

27. září 2007, 23:22 - Mgr. Rudolf Marek
27. září 2007, 23:22

British Airways Mgr.

Novinku na daleké cesty temnou nocí nachystal britský letecký přepravce. Ke kvalitnímu spánku mají v jumbech B747 společnosti British Airways (BA) přispět chytré zatahovací stěny mezi sedadly zřízené ve speciální business třídě Club World, jíž aerolinky zavedly exkluzivně pro lety z Londýna do New Yorku, aniž zvýšily cenu letenky. Zástěna slouží k vytvoření soukromí vedle sebe sedících pasažérů, a to nejen při spánku. Cestující ji ovládá stisknutím tlačítka.
Ale nejásejte předčasně… Zástěna sice zajišťuje soukromí, nicméně palubní personál může díky jinému úhlu pohledu při své inspekci sledovat, co se za ní děje. Komu se nechce spát, pro toho je pokojíček také doslova „ready for business“. Trasa na letiště JFK je však zatím jediná, kde si lze v první třídě vytvořit takové soukromí.
„Na ostatních linkách bude nový Club World zaveden během příštího roku, a to ve stovce letadel typu Boeing 747 a Boeing 777,“ sdělila týdeníku EURO Anna Inghamová-Grantová, obchodní ředitelka maďarské, české a slovenské afilace British Airways.
Základem každého kupé je lůžko. BA při návrhu sedadla vycházely z výzkumu agentury NASA, který ukázal, že pozice typu ležatého Z je nejvhodnější pro relaxaci astronautů, a tedy i cestujících. Podle odborníků totiž právě tato poloha odpovídá ergonomickým nárokům i pro dlouhé sezení. Kromě naprosto rovného lůžka se rovněž nabízí možnost seskládat sedadlo tak, že kolena a záda jsou nakloněna ve tvaru zmíněného písmene. Toto zvlnění těla je údajně ideální pro relaxační spánek i bdění. Ležaté Z je též doporučováno jako vhodná pozice pro sledování filmů. Sedadlo lze v této pozici roztáhnout až na délku 201 centimetrů.
Expert Chris Idzikowski na internetových stránkách BA nabízí kromě rad, jak překonat problémy spojené s cestou přes několik časových pásem, rovněž pětici tezí. Nápady spánkové poradny lze shrnout do těchto hesel:
1) Spát málo je lepší než nespát vůbec.
2) Vyhněte se podřimování těsně před biologicky načasovaným spánkem.
3) Máte-li málo času, zdřímněte si na 45 minut. Stačí k minimalizaci ospalosti.
4) Máte-li dost času, spěte alespoň dvě hodiny. Umožní to tělu projít nutným cyklem.
5) Po probuzení se před další aktivitou probírejte alespoň patnáct minut.
Výzkumy prokázaly, že při dodržení pravidel se sice necítíte lépe, ale vaše ostražitost se obvykle zlepší. Idzikowski píše: „Zdřímnutí během dne není známkou lenosti, nýbrž projevem citlivého spánkového managementu.“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít