Menu Zavřít

Soutěž hledala elitu mezi zaměstnavateli

23. 6. 2011
Autor: profit

Zaměstnavatelem roku 2011 je společnost AGC Flat Glass Czech. Navzdory letošním náročnějším kritériím tak obhájila vítězství z loňska. Ocenění si odnesly i další firmy, například ČEZ, Centroprojekt a Škoda Auto.

Soutěž hledala elitu mezi zaměstnavateli

Foto: Zaměstnavatel roku 2011

Již podeváté pořádala společnost Fincentrum soutěž Zaměstnavatel roku. Pro letošek ale přišla s novinkou. „Změnili jsme odborného garanta soutěže. Zúčastněné firmy si přály více tvrdých dat, jasná čísla, která jim dají co nejlepší zpětnou vazbu,“ říká Pavel Hulák, který ve společnosti Fincentrum působí jako ředitel divize Zaměstnanecké výhody.

Všech 108 přihlášených zaměstnavatelů bylo na základě nového systému podrobeno detailní analýze institutu Saratoga z mezinárodní poradenské sítě PricewaterhouseCoopers.

Absolutní vítězství a titul Zaměstnavatel roku 2011 pak získala stejně jako loni společnost AGC Flat Glass, člen skupiny AGC. Firma sídlící v Teplicích je největším výrobcem plochého skla a jeho aplikací ve středoevropském regionu. U nás má celkem 987 zaměstnanců a její dceřiné společnosti v České republice, na Slovensku a v Polsku pak dalších 2 500 pracovníků. „Naše letošní vítězství je pro mě velkým překvapením. Když jsme vyhráli v loňském roce, považovali jsme to za důkaz toho, že jsme se dokázali vypořádat s krizí. Vyrovnali jsme se s počty zaměstnanců, s fixními náklady a podobně. Naše letošní vítězství je pro nás potvrzením toho, že jdeme správnou cestou,“ konstatoval ředitel AGC Flat Glass Czech Libor Sehnal.

Jen jeden vítěz

Druhé místo v hlavní kategorii udělila porota společnosti Novem Car Interior Design, třetí pak získalo Mondi štětí. Mezi hodnocená kritéria hlavní kategorie patřily například hodiny školení na jednoho pracovníka, míra fluktuace zaměstnanců, počet pracovních úrazů, náklady na odměňování zaměstnanců či jejich poměr vůči celkovým výnosům společnosti.

V rámci jednotlivých ekonomických sektorů byly tyto ukazatele srovnávány také s mediánem za celý obor. „Výrazné zpřísnění metodiky a hodnocení založené na tvrdých objektivních datech způsobilo, že v některých krajích České republiky mohlo být vyhlášeno pouze první místo. Ostatní přihlášení prostě neprošli náročnými kvalifikačními kritérii,“ přibližuje situaci Hulák.

Studenti volí ČEZ

Preference studentů tuzemských vysokých škol určily vítěze kategorie The Most Desired Company neboli nejžádanější zaměstnavatel. Nejlépe se v této kategorii tradičně umísťují největší tuzemské podniky – banky, mobilní operátoři či velké průmyslové společnosti. V rámci letošního průzkumu mezi studenty vysokých škol získala nejlepší hodnocení a titul The Most Desired Company 2011 energetická společnost ČEZ.

Menším podnikům do 500 zaměstnanců pak byla určena kategorie Progresivní zaměstnavatel, v níž se nejlépe umístila společnost Centroprojekt. Druhou příčku obsadila firma Lapp Kabel následovaná GMC Software Technology.

škoda bourá bariéry

BRAND24

Speciální kategorií v rámci soutěže byl Zaměstnavatel bez bariér. Jejím odborným garantem se stala tradičně nadace Konto Bariéry.

Kategorie má za účel vyzdvihnout firmy, které zaměstnávají handicapované osoby nikoliv za účelem splnění tabulkových požadavků a následného čerpání zákonných příspěvků, nýbrž kvůli jejich schopnostem, na něž handicap nemá vliv. „Začali jsme se dostávat do situace, kdy jsme školili a rekvalifikovali lidi v našich počítačových učebnách po celé republice a oni nenacházeli pracovní uplatnění,“ vysvětluje význam této kategorie ředitelka nadace Božena Jirků. Titul „Zaměstnavatel bez bariér“ letos získala společnost škoda Auto. Druhé místo obsadila firma Medicco a na třetí příčce se umístila Česká televize.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).