Souboj titánů vyhrává zákazník

12. listopadu 2007, 00:00 - Eva Marzini; Jaroslav Schejbal, Hospodářské noviny
12. listopadu 2007, 00:00

Radim Jančura, majitel Student Agency

Radim Jančura, majitel Student Agency

Titáni se perou a zákazník se směje. Tak se dá zjednodušeně charakterizovat současná situace na autobusové lince z Prahy do Brna. Na začátku měsíce října přišla s akční cenou až neuvěřitelných padesáti korun společnost Asiana. Hned vzápětí nabídla stejnou cenu i Student Agency Radima Jančury. Padesátikorunu zaplatí cestující u obou dopravců, pokud si lístek koupí předem přes internet. Cena základního jízdného se přitom pohybuje kolem 180 korun.

Internet je frajeřinka Konkurenční boj přinesl cestujícím také bezdrátové připojení na internet zdarma. První ho od začátku října nabídla Asiana. „Internet je frajeřinka, zdaleka ne každý má notebook. Důležitější je například počet spojů,“ nedělá si z toho hlavu Jančura, jehož společnost bezdrátový internet již nyní ale také poskytuje. Přes radikální snížení cen však společnosti Student Agency tržby na trase Praha - Brno paradoxně stouply. „Jednak jsme přetáhli cestující z vlaků a máme nové spoje, které končí na okraji Prahy. Snížené ceny využije také jenom 25 procent zákazníků,“ vysvětluje Jančura. Jelikož mu ale také výrazně stouply náklady, jsou za současných podmínek jeho žluté autobusy prodělečné. „Čekáme až Asiana ceny opět zvýší a až poté to uděláme i my,“ konstatuje brněnský podnikatel. Po sportu přicházejí koncerty

Ke kuriozní situaci došlo na lince Praha - Liberec. Dva spoje totiž nově zajišťuje někdejší velký konkurent Student Agency na této destinaci, společnost ČSAD Liberec. „Oni měli dva dobré autobusy, které nevyužívali, tak jsme jim navrhli, že si je budeme pronajímat a oni na to kývli,“ říká Jančura. Ten se také rozhodl zaplnit další „dírku“ na trhu. Vedle zájezdů na sportovní utkání, které se ve velmi krátké době staly pro Jančuru výdělečnou záležitostí, bude Student Agency organizovat také zájezdy na koncerty a různé další kulturní akce v zahraničí, například i do vídeňské opery. Na začátku listopadu čeká majitele Student Agency důležitý výlet do německého Kolína nad Rýnem. Zúčastní se tam veletrhu interiérového vybavení vlaků a bude zkoumat možnosti, jak by mohly jeho žluté vlaky uvnitř vypadat.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se bude letos dařit bankám a stavebním spořitelnám?
Když zákoník práce porušuje zaměstnavatel
Počet exekucí v Česku se v roce 2018 zvýšil. Kde se lidé zadlužují nejvíc?
Daňová poradna: nejčastější dotazy
Předdůchod a daně: kdo, co, jak a kolik?
Auta
Basový koncert: Svezli jsme se legendární lokomotivou t 478…
Nové generace Porsche 911 budou mít volant a udrží si základní filozofii modelu
Škoda Kodiaq vs. Hyundai Santa Fe: Zatopí korejská novinka českému bestselleru? Asi ne
Diesel se do Porsche Cayenne přeci jen vrátí. Zatím se ale neví, kdy
Život po životě: 70 let repasí a výroby výměnných náhradních dílů (nejen) na škodovky
Technologie
MateBook X Pro je krasavec. Webkameru ukrývá v klávesnici
Telefon z Matrixu se vrací v nové verzi. Přivítejte Nokii 8110 4G
Samsung Galaxy S9 oficiálně: špičková kamera s variabilní clonou, stereoreproduktory a nechybí ani jack
Opera 52 beta: hromadné akce s otevřenými weby a efektivnější blokování reklam
MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming – zlatý střed mezi GTX 1070 a GTX 1080 (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče