Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Snížení nákladů a vyšší marže. VW zdvojnásobil zisk na 118,5 miliardy

27. července 2017, 10:35 - čtk
27. července 2017, 10:35

Německá automobilová skupina Volkswagen ve druhém čtvrtletí více než zdvojnásobila provozní zisk díky snížení nákladů a vyšším maržím u nových modelů VW. Provozní zisk vzrostl na 4,55 miliardy eur (118,5 miliardy Kč) z 1,90 miliardy ve stejném období loni.

Za celé první pololetí se hodnota prodejů zvýšila o 7,3 procenta na 115,9 miliardy eur, zatímco provozní zisk stoupl ze 7,5 na 8,9 miliardy. Zisk značky VW se v pololetí zdvojnásobil na 1,8 miliardy eur.

Představitel společnosti Frank Witter poukázal na kvalitu výsledků automobilky v komplikovaném období. Růst prodejů byl zaznamenám především v Evropě, ale i v Severní a Jižní Americe. Pozitivní vliv na likviditu firmy měla také úspěšná emise dluhopisů.

Skupina předpokládá, že letošní příjmy překonají loňský rekord 217 miliard eur o více než čtyři procenta.

Vývoj hodnoty akcií VW: Volkswagen Chart

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. Loni navíc vystřídal japonského konkurenta, firmu Toyota v čele světového automobilového trhu, když navzdory skandálu s měřením emisí zvýšil globální prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 milionu vozů.

Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Škoda zvýšila zisk o čtvrtinu

Provozní zisk Škody Auto, která je součástí koncernu Volkswagen, se v letošním prvním pololetí zvýšil na 860 milionů eur (22,4 miliardy korun) z 685 milionů eur před rokem. Tržby z prodeje stouply ze 7,1 miliardy na 8,7 miliardy eur (227 miliardy korun).

V letošním první pololetí mladoboleslavská automobilka zvýšila prodej automobilů na 501 tisíc vozů ze 431 tisíc před rokem. V závodě v Kvasinách na Rychnovsku v červenci zahájila sériovou výrobu sportovně-užitkového vozu Karoq, který ve výrobním programu závodu nahradil model Yeti. Mimořádně prostorný Karoq nabízí kromě jiného libovolně programovatelný digitální přístrojový panel, který se ve škodováckém modelu objeví vůbec poprvé.

Značky Volkswagenu
Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Dále čtěte:

Dozvuk kartelové aféry. BMW pozastavila rozhovory o další spolupráci s Daimlerem

Německá vláda dala přezkoumat auta Daimleru kvůli emisím



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy začít nakupovat na Vánoce?
Zájem o úvěry na bydlení v září lámal rekordy
Ceny elektřiny se domácnostem prodraží až o 15 %. Kdy můžete odejít k jinému dodavateli?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (2)
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Auta
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný…
Sedm chyb při předjíždění, kterými můžete i někoho zabít
Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Kvíz: Poznáte správně model auta podle fotografie?
Zákazníci vzali Ford GT útokem. Automobilka proto znovu začne přijímat objednávky
Technologie
GeForce GTX 1060 s pamětí GDDR5X potvrzena Nvidií. Prý je založená na čipu GP104
Cnews FM: Óda na Windows 10 October „ještě to není dokonalé“ Update [podcast]
Biostar Racing X470GT8 – vyplatí se dát šanci Biostaru? (uživatelská recenze)
Vyšly testy Core i9-9900K, i7-9700K a i5-9600K. Jaká je pájka, OC, spotřeba a výkon?
Konec čekání. Po pěti letech vychází „nový“ Winamp
Hry pro příležitostné hráče