Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Snahy o propojení státních a soukromých investic připomínají komedii

 Weikert 08. srpna 2017, 10:00  -  Petr Weikert
08. srpna 2017, 10:00

Sice nevyšla stavba dálnice D47, nevyšla ani oprava D1, dokonce se nepovedl ani projekt na jihočeské D3, ministerstvo dopravy ale znovu přišlo se stejným nápadem – spojit státní peníze se soukromníkem. Další takzvaný PPP projekt plánuje při stavbě dálnice D4. Vzhledem k tomu, jak obdobné úvahy dopadají, začíná snaha státu připomínat nekonečnou hořkou komedii.

Ministerstvo dopravy nyní vybralo poradce, který státu pomůže vybrat soukromníka a postavit základní kostru PPP projektu na pokračování dálnice vedoucí z Prahy k Příbrami. Vyhrálo sdružení společností White & Case, Česká spořitelna a Obermeyer Helika s cenou 26 milionů korun.

Stavební firma, kterou sdružení vybere, postaví zbylých 32 kilometrů mezi Skalkou u Příbrami a sjezdem na Písek a zároveň zabezpečí následný provoz a údržbu dálnice. Hledání firmy začne na podzim a stavba v roce 2019, tedy až po volbách, za nového vedení vlády i ministerstva dopravy.

Všechny podobné plány, které úřad v minulosti představil, skončily u ledu. Asi nejdále byla v poslední době stavba zhruba 30 kilometrů D3. Stát už také vybral poradce, byla jím společnost Mott MacDonald. Naopak největší fiasko si utrhla vláda Miloše Zemana, která podepsala nevýhodnou smlouvu s izraelským konsorciem Housing and Construction. Stát z ní musel následně vycouvat za 650 milionů korun. A ani aktuální projekt nemá zrovna hladký průběh, soutěž na výběr poradce kvůli údajně neférově ušitým podmínkám už jednou zrušil antimonopolní úřad.

Problémy ve spolupráci státního a soukromého sektoru se netýkají ale jen dálnic. V roce 2011 muselo ministerstvo obrany stopnout dvoumiliardovou přestavbu Ústřední vojenské nemocnice (ÚVN) v Praze. Když případ následně zkoumal Nejvyšší kontrolní úřad, v závěrečné právě se objevilo, že i neuskutečněný projekt bude stát celkem až 217 milionů korun. Jen za poradenské služby ministerstvo obrany a ÚVN vyplatily 42 milionů, z nichž 36 milionů korun šlo ze státního rozpočtu.

Přečtěte si také:

Billboardy od dálnic zmizí. Provozovatelé se ale chtějí soudit o ušlý zisk

Lodní doprava chřadne. Majitel Českých přístavů investuje stamiliony a doufá v zázrak

Třímiliardové turbo. Ťok přivezl do Pardubic úplatek kvůli dálnici D35



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Vrácení daní 2019 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Změny v oddlužení a nezabavitelné minimum v roce 2019
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Facebook odstranil stovky manipulativních stránek a účtů ovládaných Ruskem
KVÍZ: Jak dobře znáte seriál Přátelé?
Televizory Sony pro rok 2019: první 8K a dva OLEDy
Proč není čistá voda skutečně čistá?
WD Black SN750: nové highendové NVMe moduly od Western Digital s chladičem EKWB
Hry pro příležitostné hráče