Snaha o mírové řešení hrozící obchodní války: němečtí výrobci jsou pro zrušení cel na auta mezi EU a USA

21. června, 11:12 - čtk
21. června, 11:12

Přední německé automobilky podporují zrušení všech dovozních cel na automobily mezi Evropskou unií a Spojenými státy s cílem pomoci najít mírové řešení hrozící obchodní války. O postoji výrobců automobilů podle zdrojů listu The Wall Street Journal (WSJ) informoval americký velvyslanec v Německu Richard Grenell na setkáních se zástupci administrativy prezidenta Donalda Trumpa.

Grenell v uplynulých týdnech jednal s vedoucími představiteli všech předních německých automobilových společností, včetně generálních ředitelů automobilek Daimler, BMW a Volkswagen. Manažeři na těchto setkáních uvedli, že by podpořili úplné zrušení cel na automobilové produkty mezi EU a USA jako klíčový prvek širší obchodní dohody pokrývající průmyslové zboží.

Podle listu s tímto postojem souhlasí i německá vláda a Grenell slíbil, že bude tuto myšlenku podporovat. Evropská unie na dovoz automobilů z USA uplatňuje desetiprocentní clo, zatímco dovoz do USA podléhá clu 2,5 procenta u osobních vozů a 25 procent u dodávkových a sportovně-užitkových automobilů.


Přečtěte si komentář Pavla Párala:

Obchodní neválka


„Německo má správný přístup k řešení tohoto obchodního sporu mezi přáteli,“ uvedl podle listu americký ministr obchodu Wilbur Ross. „Pokud by EU snížila své desetiprocentní clo na automobily z USA, byl by to pozitivní krok ke spravedlivějšímu obchodu,“ dodal.

Obchodní spory mezi USA a EU odstartovalo zavedení amerických cel na dovoz oceli a hliníku. Americká vláda navíc na pokyn prezidenta Donalda Trumpa začala vyšetřovat vliv dovozu automobilů na národní bezpečnost. To by mohlo vést k zavedení podobných cel, jaká Washington uvalil na ocel a hliník.

Dále čtěte:

Spojené státy byly po desítky let jen využívány, prohlásil na summitu G7 Trump

Trump na summitu G7 hájil cla, ostatní členy nepřesvědčil

EU by mohla zavést opatření na ochranu svých oceláren již v červenci

Memento pro Trumpa aneb Jak Reagan prohrál válku o japonská auta

Chce to ocelové nervy. Trumpova cla zasáhnou i české oceláře

Merkelová: EU přijme protiopatření proti americkým clům

Obchodní válka s Čínou není problém, tvrdí profesor ekonomie Taylor



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy máte nárok na náhradní volno?
Práce v důchodu: která smlouva je pro vás nejlepší
V Česku jezdí tisíce ekologických vozů. Lidé se jich přestávají bát
Určitě víte správně, co si můžete a nemůžete zabalit do příručního zavazadla do letadla?
Láká vás na dovolené zorbing, rafting, canoyning? Pozor na výluky v pojištění
Auta
Zajímavé a nadějné prototypy českých aut, které nikdy…
Kde končí německé dieselové ojetiny? Zájem má Ukrajina, Chorvatsko, Francie i ČR
Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 nabídne 491 atmosférických koní a jen jednu sedačku
Patent odhaluje, že Ferrari chystá hybridní čtyřválec s elektrickým turbem
Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: Na brzdě trošku trucoval, ale výkonu má dost
Technologie
Jak výkonnostně vyladit Ryzen 7 2700X/2600X jiným způsobem
APU Picasso bude asi refresh čipů Raven Ridge. 12nm proces, architektura Zen 1
Cnews FM #202: Za co vlastně dostal Google rekordní pokutu od EK? [podcast]
Na hodiny bude větší spolehnutí. Windows 10 zpřesní synchronizaci času
Utekly skoro plné specifikace procesorů Amber Lake. 5W Intely poběží až na 4,2 GHz
Hry pro příležitostné hráče