Směr Moskva

21. února 2008, 16:55 - Petra Pelantová
21. února 2008, 16:55

Kvazar Plus

Češi slaví na východních trzích úspěch. Dokazuje to tuzemská firma Kvazar Plus. Poté, co výrobce dopravních zařízení dobyl ukrajinský trh, míří do Ruska. Tamním úřadům se totiž zalíbily tramvajové panely z dílny Kvazar Plus, které slouží pro výstavbu tramvajových tratí.
Zakázka za statisíce eur je na spadnutí. „Moskva projevila o tyto panely zájem, pokud bychom se dohodli, šlo by o zakázku v objemu 700 až 800 tisíc eur,“ uvedl jednatel společnosti Kvazar Plus Miloslav Černý.
Firma dokonce uvažuje, že by část výroby přesunula přímo do Ruska. „Tyto výrobky jsou totiž velice náročné na převoz, jeden panel váží přes pět tun, proto bychom rádi část výroby raději přesunuli tam,“ poznamenal Černý.
Dostat se na ukrajinský trh není nic jednoduchého a zvítězit například v ukrajinském výběrovém řízení není snadné. Ukrajinské úřady totiž preferují domácí výrobce, a to i kdyby byli dražší. Fungování na Ukrajině tak firmě usnadnila spolupráce se společností Bank Forum – jednou z deseti největších ukrajinských bank, která se podílí na financování exportu. Bank Forum, jejímž většinovým vlastníkem je Commerzbank, zajišťuje financování obchodů i pro další české firmy. Například Kopos Kolín, která vyrábí elektroinstalační materiál, loni podepsala s ukrajinskou bankou obchod za půl milionu eur. K důležitým českým partnerům banky se řadí i firma Jovbak, jež distribuuje kompletní vybavení pro pekaře. Kvazar Plus plánuje na Ukrajině trumfnout loňskou zakázku na řídící technologie pro trolejbusy za pět milionů eur. „Uvažujeme o spolupráci s Kyjevským dopravním podnikem, který by nakoupil autobusové karoserie z Běloruska, a my bychom tam dodali z Česka řídící zařízení a účastnili bychom se montáže. Letos by mělo jít o obchod za zhruba šest milionů eur,“ prozradil Černý.
Kromě tramvajových panelů a komplexních technologií pro řízení trolejbusů se firma podílí na revitalizaci starých českých tramvají. Na Ukrajině jich stále jezdí okolo dvou a půl tisíce, což je téměř polovina tamního „tramvajového parku“.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Na Chromeboocích poběží MS Office i World of Warcraft, ale…
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít