Liberecká krajská hospodářská komora připravuje s místními podnikateli nabídku komplexnějších služeb v oblasti cestovního ruchu. Chtějí tak zvýšit návštěvnost Libereckého kraje a výnosy z turistiky. „Zjistili jsme, že jen 11 procent firem v oblasti cestovního ruchu v Libereckém kraji inovuje své služby, region se tak řadí až na 12.
Liberecká krajská hospodářská komora připravuje s místními podnikateli nabídku komplexnějších služeb v oblasti cestovního ruchu. Chtějí tak zvýšit návštěvnost Libereckého kraje a výnosy z turistiky.
„Zjistili jsme, že jen 11 procent firem v oblasti cestovního ruchu v Libereckém kraji inovuje své služby, region se tak řadí až na 12. místo v zemi,“ dodala Jana Šimanová, která projekt takzvaných turistických balíčků připravuje. Komora podle ní osloví do května v šesti turisticky atraktivních místech Libereckého kraje podnikatele a pokusí se je do tvorby turistických programů zapojit.
Podle náměstka libereckého hejtmana Antonína Schäfera je cestovní ruch hlavně obchodem, a proto se kraj při snaze o jeho rozvoj bez podpory podnikatelů neobejde. Schäfer přiznal, že většímu přílivu turistů brání zejména špatné přístupové cesty k výletním cílům, například do Rokytnice nad Jizerou, ale i nedostatečně pestrá nabídka služeb, lepší servis nebo možnosti luxusnějšího ubytování.