Slovenský Volkswagen po stávce znovu vyrábí

26. června, 11:29 - čtk
26. června, 11:29

Bratislavská továrna německé automobilky Volkswagen po šestidenní stávce zaměstnanců za vyšší mzdy a po nedělní dohodě odborů s vedením firmy na nové kolektivní smlouvě obnovila výrobu.

„Výroba ráno naběhla bez jakýchkoliv problémů,“ uvedl předseda představenstva slovenské divize Volkswagenu Ralf Sacht. Dodal, že kolektivní smlouva zajistí stabilitu pracovních míst v podniku při přiměřeném vývoji mzdových nákladů.

Během necelého půldruhého roku stoupnou tarifní platy pro více než 12 000 pracovníků tohoto největšího soukromého zaměstnavatele na Slovensku asi o 14 procent. Dohoda podniku s odbory počítá i s vyplacením jednorázového příspěvku a dalším opatřením v rámci sociálního programu firmy. Kolektivní smlouva byla uzavřena až na období do konce srpna 2019, odborům se ovšem nepodařilo prosadit prodloužení přestávek.


Přečtěte si o výsledcích koncernu:

Českému dovozci koncernu Volkswagen klesl zisk na 530 milionů


Člen představenstva společnosti Volkswagen Slovakia Eric Reuting uvedl, že dohoda ohledně zvyšování platů se příliš neliší od toho, co společnost nabízela ještě letos v dubnu. Odbory původně požadovaly jednorázové zvýšení tarifních mezd o 16 procent, následně ale své návrhy podobně jako samotný podnik měnily.

„Historicky jde o nejvyšší nárůst platů. Jsme pro to, aby to (stávka) pomohlo každému jednomu zaměstnanému člověku. Aby platy na Slovensku a ve východní Evropě rostly. Když už jsme jedna Evropská unie, tak ty rozdíly je potřeba zmenšovat,“ řekl novinářům předák odborů a hlavní tvář stávky Zoroslav Smolinský. Zároveň odmítl Reutingovo vyjádření, že výsledná dohoda je podobná dřívější nabídce podniku.

Stávka zaměstnanců bratislavské továrny Volkswagenu byla největší v soukromé firmě v novodobých dějinách Slovenska a zároveň první v šestadvacetileté historii slovenské divize německé automobilky. Protest ochromil produkci sportovně-užitkových vozidel (SUV), například vozů Volkswagen Touareg a Audi Q7. V omezeném režimu se firmě podařilo udržet výrobu malých vozů. Za běžného provozu z továrních linek sjede přes 1000 automobilů denně.

Průměrný měsíční plat zaměstnanců Volkswagenu na Slovensku včetně bonusů, příplatků a odměn, ale bez výdělku managementu dosahuje 1804 eur (47 350 korun). To je zhruba dvojnásobek průměrné mzdy v zemi. Podle vedení slovenské divize automobilky v regionu střední Evropy jsou nejvyšší platy v rámci koncernu právě na Slovensku.

Slovensko je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem automobilů na světě. Bratislavská továrna Volkswagenu zase montuje nejvíce aut ze závodů tří automobilek, které mají své továrny na Slovensku.

Přečtěte si o dalším dění kolem Volkswagenu:

Volkswagen nabídne dodatečnou záruku na auta dotčená aférou dieselgate

Vlastník Volkswagenu je vyšetřován kvůli manipulacím s akciovým trhem


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víkend bude plný prázdnin: trošku volna a více času
Servisní prohlídka auta na zimu: Kolik stojí a na co se zaměřit
Dlouhá cesta do práce? I na dojíždění a stěhování existuje příspěvek
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Auta
Neodolatelně lákavá nabídka pro dealery VW a Škoda? Hyundai…
Bateriová revoluce: Toshiba má akumulátor, který se nabije za šest minut
Opel Insignia GSi sice nemá šestiválec, ale na Ringu je o 12 sekund rychlejší než OPC
XF Sportbrake vrací Jaguar do hry velkých ředitelských kombíků
Zaspí silničáři i letos? Časem by mohlo být každoroční překvapení ze sněhu minulostí
Technologie
Adware a Defender zpomalí váš počítač nejvíce, Eset a F Secure naopak nejméně
Nákupní tip: Čtečka Kindle Paperwhite je dnes o 800 Kč levnější
Nejsme napojení na ruskou vládu, říká Kaspersky a poskytne důkaz
Opustí AMD s GPU továrny GlobalFoundries? Čipy Navi na 7 nm má prý vyrábět TSMC
Bixby 2.0: hlasový asistent Samsungu se rozšíří i do ostatních zařízení, půjde přes něj ovládat ledničku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít