Slovenský startup SpaceSpy chce zaujmout světové investory

07. července 2016, 16:50 -
07. července 2016, 16:50

Slovenský startup SpaceSpy, který je v tamních médiích s nadsázkou označován za „slovenský Facebook“, spustil českou mutaci, expanduje dále do zahraničí a dostal pozvánku na prestižní technologickou konferenci Web Summit.

Slovenská startupová scéna pomalu ožívá. Dokazuje to úspěch aplikace SpaceSpy, jejíž tvůrci byli pozváni na největší světovou konferenci o nových technologiích Web Summit, která se koná v listopadu v portugalském Lisabonu. Tam se budou snažit zaujmout největší světové investory a získat prostředky na další rozvoj.

„Jsme nadšeni, že jsme byli vybráni komisí tak uznávané konference, jakou bezesporu Web Summit je. Věřím, že prezentací našeho projektu oslovíme minimálně jednoho atraktivního investora. Web Summit je totiž příležitostí, jak komunikovat o našem projektu s nejvlivnějšími světovými lídry, ale také možnost získat reálného investora z první ligy,“ uvedl zakladatel projektu Richard Olšovský.

SpaceSpy je kombinací sociální sítě, geolokátoru, vyhledávače a online marketingového nástroje. Nabízí možnost přidávat lidi mezi přátele, chatovat s nimi, a pokud to dovolí, také sledovat jejich aktivitu. Uživatel může sdílet svůj status, jeho charakter je však volitelný, a tak každý přítel vidí jen to, co chce vidět. „Kolem sebe vytvoří uživatel kružnici a z plochy, kterou obsáhne, může extrahovat, co potřebuje. Podle zadaných kritérií vyhledá například firmy, hotely, restaurace nebo přátele v okolí,“ popisuje funkce Olšovský.

Sociální síť Spacespy je kombinována s vyhledávačem.

Projekt ještě jako beta verze vznikl loni. Po prvních třech měsících měl 10 tisíc uživatelů a v tržbách nasbíral 30 tisíc eur, tedy 810 tisíc korun. Stejně jako jiné sociální sítě i SpaceSpy plánuje vydělat hlavně na sérii aplikací.

Hlavní funkcí, která má přinášet zisk, je podle Olšovského hromadná placená zpráva. Ta by měla být levnější a přesněji cílitelná než běžná reklama. Uživatel může placenou zprávou oslovit všechny uživatele ze svého „kruhu“. „Je to způsob, kterým mohou uživatelé SpaceSpy inzerovat a oslovit lidi v konkrétní oblasti,“ vysvětluje Olšovský.

SpaceSpy nedávno podpořila česká investiční firma Degirans. Investice v nespecifikované výši bude sloužit hlavně na marketing a podporu expanze do jiných zemí. Kromě Slovenska a Česka se chce projekt zaměřit hlavně na klientelu v Německu a Maďarsku. „SpaceSpy má potenciál stát se nejen u nás, ale i ve světě masově vyhledávanou aplikací, a to nejen pro množství užitečných funkcí, které nabízí, ale hlavně pro svou unikátnost a jedinečné poslání,“ řekla k investici členka představenstva Degirans SE Beata Pilná.


Čtěte také:

Český startup eParkomat má šanci na investici od Intelu

Dovolená s halal jídlem. Startup vydělává na islámu

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Na které dani si z vašeho platu vezme stát nejvíc?
Je dobré znát plat kolegů?
Mám hypotéku, ale už ji nechci. Co můžu udělat?
Jak vyřídit voličský průkaz pro druhé kolo prezidentských voleb 2018? Pospěšte si!
Osobní finance pod kontrolou II: Je v jednoduchosti appky síla?
Auta
Konec světa? SUV Ferrari je už „hotová věc“. Představí se…
Škoda Kamiq: Teoretický konkurent Dacie Duster se ukázal na prvních fotkách
Hyundai Veloster má stále o jedny dveře méně a nabídne až 275 koní
Nissan Xmotion ukazuje, jak budou vypadat příští SUV japonské značky
Práva poškozených při dopravní nehodě v trestním řízení
Technologie
Manipulace s Bitcoinem. Růst ze 150 na 1000 dolarů mohl způsobit jediný člověk
Panasonic ukázal první televizory OLED s podporou HDR10+
Vypadává vám doma Wi-Fi? Možná za to může Google
Jsou tu první disky s QLC NAND: Intel SSD 660p slibuje levné NVMe, výdrž je otázka
GPD Win 2: „Herní konzole“ s Windows 10, která se vejde do kapsy
Hry pro příležitostné hráče