Slovenský startup SpaceSpy chce zaujmout světové investory

Tomáš Lemešani 07. července 2016, 16:50  -  lem
07. července 2016, 16:50

Slovenský startup SpaceSpy, který je v tamních médiích s nadsázkou označován za „slovenský Facebook“, spustil českou mutaci, expanduje dále do zahraničí a dostal pozvánku na prestižní technologickou konferenci Web Summit.

Slovenská startupová scéna pomalu ožívá. Dokazuje to úspěch aplikace SpaceSpy, jejíž tvůrci byli pozváni na největší světovou konferenci o nových technologiích Web Summit, která se koná v listopadu v portugalském Lisabonu. Tam se budou snažit zaujmout největší světové investory a získat prostředky na další rozvoj.

„Jsme nadšeni, že jsme byli vybráni komisí tak uznávané konference, jakou bezesporu Web Summit je. Věřím, že prezentací našeho projektu oslovíme minimálně jednoho atraktivního investora. Web Summit je totiž příležitostí, jak komunikovat o našem projektu s nejvlivnějšími světovými lídry, ale také možnost získat reálného investora z první ligy,“ uvedl zakladatel projektu Richard Olšovský.

SpaceSpy je kombinací sociální sítě, geolokátoru, vyhledávače a online marketingového nástroje. Nabízí možnost přidávat lidi mezi přátele, chatovat s nimi, a pokud to dovolí, také sledovat jejich aktivitu. Uživatel může sdílet svůj status, jeho charakter je však volitelný, a tak každý přítel vidí jen to, co chce vidět. „Kolem sebe vytvoří uživatel kružnici a z plochy, kterou obsáhne, může extrahovat, co potřebuje. Podle zadaných kritérií vyhledá například firmy, hotely, restaurace nebo přátele v okolí,“ popisuje funkce Olšovský.

Sociální síť Spacespy je kombinována s vyhledávačem.

Projekt ještě jako beta verze vznikl loni. Po prvních třech měsících měl 10 tisíc uživatelů a v tržbách nasbíral 30 tisíc eur, tedy 810 tisíc korun. Stejně jako jiné sociální sítě i SpaceSpy plánuje vydělat hlavně na sérii aplikací.

Hlavní funkcí, která má přinášet zisk, je podle Olšovského hromadná placená zpráva. Ta by měla být levnější a přesněji cílitelná než běžná reklama. Uživatel může placenou zprávou oslovit všechny uživatele ze svého „kruhu“. „Je to způsob, kterým mohou uživatelé SpaceSpy inzerovat a oslovit lidi v konkrétní oblasti,“ vysvětluje Olšovský.

SpaceSpy nedávno podpořila česká investiční firma Degirans. Investice v nespecifikované výši bude sloužit hlavně na marketing a podporu expanze do jiných zemí. Kromě Slovenska a Česka se chce projekt zaměřit hlavně na klientelu v Německu a Maďarsku. „SpaceSpy má potenciál stát se nejen u nás, ale i ve světě masově vyhledávanou aplikací, a to nejen pro množství užitečných funkcí, které nabízí, ale hlavně pro svou unikátnost a jedinečné poslání,“ řekla k investici členka představenstva Degirans SE Beata Pilná.


Čtěte také:

Český startup eParkomat má šanci na investici od Intelu

Dovolená s halal jídlem. Startup vydělává na islámu

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 tipů, proč se vyplatí operativní leasing
Prodám auto. Zn.: rychle a výhodně
Může vás šéf nutit, abyste zůstali v práci přesčas?
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Auta
„Zóna 30“ přinesla více smrtelných nehod a zranění.…
Motor Mercedesu pro formuli 1 je blízko překročení hranice 1000 koní
I nástupce Subaru WRX STI dostane hybridní pohon. Ale hlavně kvůli dynamice
Nový Volkswagen Touareg se představí v dubnu v Číně. Bude to hybrid
Test Range Rover Velar D300: Takhle má vypadat SUV
Technologie
Čínské firmy pokoušející se o výrobu pamětí DRAM čelí obviněním z krádeže technologií
„Kinect“ v mobilech neuspěl. Google pohřbí nadějnou technologii Tango
Nový život pro starý router. Český Turris za korunu můžete vybavit Wi-Fi 802.11ac
Vědci vytvořili nejmenší vánoční přání. Na poštovní známku by se jich vešlo 200 milionů
Hodnota všech kryptoměn je 30krát vyšší než na začátku roku
Hry pro příležitostné hráče