Slevy mohu být nebezpečné

08. ledna 2007, 00:00 - ERICH HANDL
08. ledna 2007, 00:00

JEAN-CLAUDE FONTA S, GENERÁLNÍ ŘEDITEL PEUGEOT ČR:Francouzský Peugeot byl před několika lety největším dovozcem aut do České republiky. Loni se mu ale příliš nedařilo, mezi importéry mu patřilo až páté místo. Jakou strategii připravil pro letošní rok jeho šéf Jean-Claude Fontas?

JEAN-CLAUDE FONTA S, GENERÁLNÍ ŘEDITEL PEUGEOT ČR: Francouzský Peugeot byl před několika lety největším dovozcem aut do České republiky. Loni se mu ale příliš nedařilo, mezi importéry mu patřilo až páté místo. Jakou strategii připravil pro letošní rok jeho šéf Jean-Claude Fontas?

Prodeje Peugeotu loni opět klesaly, co s tím letos budete dělat? Kdybych řekl, že jsem s uplynulým rokem spokojen, nebyla by to pravda. Ale v jeho posledních třech měsících už došlo k obratu. Uvedli jsme na trh model 207, který se začal ihned dobře prodávat a přitom jsme ještě udrželi odbyt předchozího modelu 206. Tahounem byl také model 307, který úspěšně konkuroval Volkswagenu Golf. Takže letos očekáváte v pelotonu prodejců skok dopředu? Mezi dovozci jsme pátí, když započítám domácí Škodu, tak šestí. Byli jsme už na lepších pozicích, ale to pro mě není rozhodující. Orientuji se spíše na postupný růst značky a její prodejní sítě. Jestli po mě, budou chtít, abych byl na českém trhu jedničkou, tak to umím zařídit. Už bych ale nemohl garantovat zisk a kvalitní prodejní a servisní síť. Více než vysokých čísel si proto cením spokojeného zákazníka, který si u nás koupí auto možná o trochu dražší než u konkurence, ale který se v budoucnu bude vracet, protože mu zajistíme dobrý servis. Takže letos nebudeme nabízet žádné významné slevy. Cože, Peugeot nebude mít slevy? Není to sebevražda? Nevyhýbáme se akcím, nelze jít proti tomu, co si žádá trh. Slevy ovšem mohou být nebezpečné. Všichni na ně čekají, protože český trh je specifický v tom, že je plně orientován na akční diskonty. Sleva je hlavním trendem trhu, rozhodujícím faktorem při nákupu nového auta. Ale to je dlouhodobě neudržitelné, protože když se pustíme do slevových závodů, vždycky se najde někdo, kdo jde s cenou ještě níže. A na konci toho souboje budou dovozci muset tu vámi zmíněnou sebevraždu spáchat, protože už nebudou moci generovat zisky. Pak bude nemožné investovat do produktu a prodejní sítě. Proto musíme být velmi opatrní. Slevy jsou efektivní jen v krátkém období, v dlouhodobém horizontu je to riskantní. Vaše prodeje nyní táhne hlavně malý model 207, to u něj nemáte ani jednu slevu? Ne, vrhli jsme ho na trh se základní cenou 299 000 korun, což je podle našeho názoru velmi solidní suma i bez slev. Chceme přesvědčit zákazníky, že i bez diskontů dostávají takzvanou „good value for money“, za své peníze odpovídající hodnotu. Když tedy u Peugeotu slevy nebudou, jakou strategii jste pro rok 2007 stanovil? Budeme udržovat stávající postupný růst prodejů s tím, že se budeme více orientovat na firmy. Peugeot je nyní v České republice hodně silný v prodejích osobních aut soukromým osobám, ale nemáme už tak dobrou pozici v takzvaných fleetech, to znamená v hromadných prodejích firmám. V tomto segmentu se prodává nejvíce dodávek, ale vzrůstá i počet limuzín pro manažery a dalších referentských aut. Firmám a podnikatelům nyní prodáváme jen zhruba 40 procent aut, to se musí zlepšit. Co jim nabídnete? V blízké době velmi speciální produkt, zatím jej nebudu upřesňovat. To jsme mluvili o velkých podnicích, jaká lákadla budou u Peugeotu pro střední a malé firmy?**

Tady to hodně závisí na politice každého jednotlivého lokálního dealera. My jim v těch malých fleetech můžeme pomáhat, ale vábit si musí malé firmy ve svém okrsku sami.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Nvidia dává opět ke grafikám zadarmo hru Destiny 2, podporuje takto GTX 1080 a 1080 Ti
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít