Slevové weby nabízí nejen obchod, ale i marketing

07. března 2011, 14:41 - Profit, TZ
07. března 2011, 14:41

Slevové portály jsou vnímány zejména jako obchodní kanály, kde je určujícím elementem úspěchu cena, potažmo sleva. Málokdo si ale uvědomuje, že je to velmi silný marketingový prvek. Povědomí o benefitech pro poskytovatele služeb je však stále značně nízké.

Foto: Profimedia

Mnoho klientů nahlíží zatím na slevové weby jen jako na další obchodní kanál, ale přitom je to pro ně stejně tak silný marketingový nástroj. Hodnota vystavení nabídky je srovnatelná s tvrdě placenou kampaní na portálech, kam ovšem pouze investují, nikoli se podělí o obchodní úspěch a přivedené zákazníky jako my,“ informuje Pavel Poulíček, spolumajitel slevového webu Kuplon.cz.

Právě do marketingu samotných nabídek investují kvalitní a profesionální weby vysoké částky. Je to totiž přesně měřitelný nástroj efektivity reklamní kampaně, který nejčastěji oslovuje cílovou skupinu – především ženy mezi 18-45 lety. Primárně se hlavně jedná o zákazníky, kteří rádi nakupují.

Pokud si firma - hotel, fitness centrum, kosmetický salon, restaurace apod. - zadá inzerci v časopise, k tomu udělá rozhlasový spot, zaplatí za bannery a např. koupí billboard, musí za všechno dopředu tvrdě zaplatit a přitom nikde nemá záruku, že k nim hosté zavítají,“ vysvětluje spolumajitel slevového portálu. „Na slevovém webu si klient vystaví nabídku a nejde do akce s žádným rizikem. Spočítá si náklady na jednoho zákazníka a čeká. Nabídku na profesionálně vedených webech vidí denně řádově 10 tisíc a více návštěvníků,“ vypočítává výhody investice do slevových serverů Pavel Poulíček.

Více než 70% nabídek slevových webů zahrnují nabídky z oblasti služeb (wellness pobyty, masážní a kosmetické salony, restaurace, zážitky apod.). Z analýz evropských webů vyplývá prakticky to samé – jen víkendové a romantické pobyty jsou u Čechů o několik procent žádanější než v západní Evropě.

Po marketingové stránce drží slevové portály v ruce cenné trumfy. Mnoho klientů tohle přiznává až po skončení akce, kdy nás informuje o zvýšené návštěvnosti svých stránek,“ pokračuje Poulíček a dodává: „ Zákazníci se zajímají o služby klienta i přesto, že sleva skončila. Reklamní efekt byl splněn a ještě se bohatě prodalo.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Bitcoin na novém rekordu. Právě pokořil cenu 6000 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít