Menu Zavřít

Slevit, nebo zavřít krám?

6. 2. 2009
Autor: Euro.cz

Gourmet revue

Hysterie hospodářského oslabení bezpochyby pošle do věčných lovišť řadu restaurací, které zejména na Starém Městě pražském a na Malé Straně tyly ze stádnosti zahraničních turistů. Týdeník EURO zaznamenal, že někteří majitelé snížili proslulé „keš doplatky“ perosonálu až o 10 tisíc korun měsíčně. (Jde o nedaněnou hotovost, kterou restauratéři vylepšují zaměstnancům nízké platy, často kráčí o podstatnou část příjmu.)
Bída doléhá i na podniky donedávna reprezentující gourmetskou scénu města. Brasserie M, kterou proslavilo několikanásobné udělení známky Bibendum od průvodce Michelin, inzeruje dokonce 30% slevu na jídla a 50% slevu na víno!
Určitou naději reprezentuje snad záměr snížit sazbu DPH v oblasti služeb na 9 %. Oslovili jsme přes padesátku nejlepších pražských podniků otázkou, zda se případné snížení promítne do cen. Přes 90 % podniků odpovědělo, že rozhodně snížení daně do cen promítne. V odpovědích často zaznělo, že by to však také mohlo zachránit řadu pracovních míst.
Dvě pozoruhodné odpovědi stojí za to, citovat v úplnosti.
Majitel luxusního hotelu Hoffmeister (a samozřejmě také jeho elitní restaurace ADA) Martin Hoffmeister odpověděl:
„Turismus a pohostinství patří mezi nejvíce zasažená odvětví. Momentálním cílem není vytvářet zisk, ale překonat současnou nepřízeň a nechuť většiny obyvatel utrácet peníze za věci příjemné, dobré, zábavné, ale nikoli nezbytné. Hledání vhodné nové ,formule‘ znamená najít správný poměr úsporných opatření – levnější výchozí suroviny, snížení pracnosti, zjednodušení servisu atd. – a nových nápadů tak, aby neutrpěla kvalita a pověst restaurace. Změna v zatřídění restaurací, snížení DPH, by podstatně zjednodušilo tento proces. Restauratéři by snáze dospěli k potřebnému snížení cen a kvalita by nebyla jediným obětním beránkem.“
Majitel sítě Kampa Group Nils Jebens uvedl: „Budeme velice rádi, pokud ke snížení DPH dojde, v současné době má spousta restaurací potíže a toto opatření by všem prospělo a zabránilo by hlubšímu propadu odvětví a krachu množství restaurací. V našich restauracích by se snížení DPH neodrazilo ihned, ale určitě bychom ceny přizpůsobovali postupně. Je to rozhodnutí, ke kterému dojde, až změny nastanou, ale v případě, že tomu tak bude, můžeme našim klientům nabízet i dražší potraviny za ceny srovnatelné s těmi dnešními.“

BRAND24

Moët & Chandon
Zalévání Oscarů
Americká Academy of Motion Picture Arts and Sciences oznámila, že exkluzivním šampaňským pro 81. ročník vyhlášení cen Academy Awards® (Oscarů) bude Moët & Chandon. Je to v jedenaosmdesátileté historii poprvé, kdy akademie jmenovala exkluzivního dodavatele.
Vlajkovou lodí Moët & Chandon bude na premiérových večerech Moët & Chandon White Star, dále pak hosté ochutnají Moët & Chandon Grand Vintage, Moët & Chandon Nectar Impérial a Moët & Chandon Rosé Impérial. Oscarové večery zahrnují kromě ceremoniálu s předáváním cen také Red Carpet Cocktail Party (zde se bude drink podávat hostům při jejich vstupu do Kodak Theatre), ples na počest guvernéra, oficiální Oscar party na první zastávce pro všechny oceněné a VIP hosty a další slavnostní akce.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).