Škodovky se nebojíme

26. února 2007, 00:00 - ERICH HANDL
26. února 2007, 00:00

GEORG BUCHER, ŘEDITEL ČESKÉ POBOČKY BMW: Až do loňského roku dovážela vozy BMW do České republiky firma AuTec. Nyní je ale vše jinak, automobilka převzala import pod svá vlastní křídla. Na důvody této změny jsme se zeptali ředitele její české pobočky Georga Buchera.

GEORG BUCHER, ŘEDITEL ČESKÉ POBOČKY BMW: Až do loňského roku dovážela vozy BMW do České republiky firma AuTec. Nyní je ale vše jinak, automobilka převzala import pod svá vlastní křídla. Na důvody této změny jsme se zeptali ředitele její české pobočky Georga Buchera. Před nedávnem jste převzali dovoz vozů BMW do České republiky pod svá křídla. Jaké byly důvody změny?

Politika automobilky BMW je taková, že v zemích Evropské unie si zajišťuje distribuci svých výrobků sama. Mimo Unii pak využívá externí importérské firmy. V České republice působil patnáct let jako náš dovozce AuTec. Po vstupu do Unie přišla automaticky chvíle, kdy jsme si začali vše zajišťovat sami. AuTec byl ve schizofrenní roli dovozce a zároveň prodejce, který konkuruje ostatním dealerům. Takto je to přehlednější.

Co to znamená pro značku BMW v České republice, budete měnit prodejní strategii?

Pro značku to neznamená vůbec nic. Pokračujeme v budování své pozice v segmentu luxusních a sportovních vozů. BMW je největší světový producent těchto aut, a to by se mělo odrazit i na tuzemských prodejích. I v České republice chceme být první.

BMW je velkým výrobcem motocyklů. Jejich dovoz máte nyní také na starosti?

Ne, motocykly zůstaly v režii AuTecu.

Kolik jste prodali loni aut a jaký je plán pro letošní rok?

Loni to bylo zhruba 1900 vozů, letos chceme prodat více. Ale konkrétní číslo teď nebudu upřesňovat.

Jak chcete přesvědčit české zákazníky, aby si začali hromadně kupovat německé bavoráky?

Češi jsou hodně orientováni na technické novinky a těch my máme v autech velké množství. Musíme hodně pracovat v marketingu, aby tyto vymoženosti přesvědčily lidi, že nabízíme skvělé výrobky.

U značky pracujete od studií, zastupoval jste ji v Jižní Africe, Japonsku, Skandinávii. Jak vidíte český trh v celosvětovém srovnání?

Místní trh už je na stejné proporcionální úrovni jako západní země. Je tu samozřejmě velká dominance Škody, ale ta nás netrápí. Přítomnost této velké továrny a jejích dodavatelů zde naopak koncernu BMW umožňuje nakupovat velké množství dílů. Takže pro nás je to vlastně výhoda.

Co budete letos nabízet malým a středním firmám? Jaké je vaše typické auto pro firemní autoparky?

Konkrétní nabídky u nás dělají jednotliví dealeři, není to záležitost importéra. Typické fleetové auto, tedy vůz, který kupují hlavně firmy, vlastně nemáme. Manažeři dnes jezdí ve všech našich vozech, od jedničkové řady, přes trojkovou a pětkovou až po sedmičkovou, určenou nejvyšším šéfům podniků. Také terénní X5 si hodně kupují podnikatelé.

Jaký je váš názor na českou kuriozitu - podnikatelské přestavby s montážní přepážkou?

S tím jsem se setkal jen tady a možná ještě na Slovensku. V Německu si lze odečíst DPH z ceny vozu i bez přepážky. Nejsem fanoušek těchto přestaveb.

Jaké modely letos uvedete na český trh?

Už tento měsíc to bude nová X5. Pak přijde třídveřová verze jedničkové řady za velmi dobrou cenu. Dále připravujeme facelift pětkové řady a nový trojkový kabriolet.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zaplatit daň z nemovitostí za rok 2018 musíte do 31. května
Kdy se nezvýší penze při práci v důchodu?
Zálohy za elektřinu. Jak se vyhnout vysokým nedoplatkům?
9 rizikových suvenýrů, které si raději z dovolené nevozte
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Auta
Retro: Toyota Supra slaví 40 let. Věhlas získala díky…
Video: Podívejte se, jak se má správně řídit staré Porsche 911
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak trochu jiný „showroom“
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Technologie
PC hry na Applu nepůjdou. Apple zablokoval Steam Link pro iOS
Řada webů se nepřizpůsobila GDPR. Řešení? Uživatelům z EU se nezobrazí
10 důvodů, proč už nepoužívat optickou mechaniku
Znáte World of Tanks? Otestujte své znalosti!
Umělá inteligence na GPU má konkurenci z Číny, ASIC Cambricon má výkon 166 TOPS
Hry pro příležitostné hráče