Škodovky se budou montovat v Angole

31. ledna 2005, 00:00 - (eha, čtk)
31. ledna 2005, 00:00

ZAJÍMAVOST Německý koncern Volkswagen chce od roku 2007 montovat automobily značek VW a Škoda v Angole. Závod s roční kapacitou 10 tisíc vozů oživí průmysl v zemi, ničené dlouhou občanskou válkou.

Kromě Angoly plánuje Škodovka i montážní závod v Číně. foto: Škoda Auto

**ZAJÍMAVOST

Německý koncern Volkswagen chce od roku 2007 montovat automobily značek VW a Škoda v Angole. Závod s roční kapacitou 10 tisíc vozů oživí průmysl v zemi, ničené dlouhou občanskou válkou.

Konkrétní údaje o zamýšlené angolské továrně zatím automobilka nechce zveřejnit. „Obecně lze říci, že jednou z cest, jak zajistit dlouhodobou perspektivu firmy, je i montáž výrobků v zahraničí. V tomto smyslu patří africký kontinent mezi perspektivní teritoria,“ řekl mluvčí firmy Evžen Krauskopf.

Projekt výstavby závodu financuje americká firma ANCAR Worldwide Investments, která do něj vloží 48 milionů dolarů (1,1 miliardy korun). Volkswagen již montuje automobily v sousední Jihoafrické republice, která je největším automobilovým výrobcem na kontinentu. „Bude to největší investice mimo ropný sektor za 12 měsíců,“ řekl šéf angolského úřadu pro soukromé investice Ari de Cervalho. „Doufáme, že to reaktivuje průmysl a povzbudí k příchodu do Angoly i další firmy,“ dodal.

V Angole, ještě když byla portugalskou kolonií, se montovaly vozy Renault a Land Rover. Většina průmyslových odvětví však vzala za své v občanské válce, která trvala 27 let a skončila teprve v roce 2002. Ekonomika země je po ní téměř úplně závislá na těžbě ropy a dalších komodit.

Továrna Volkswagenu zaměstná 2500 lidí a bude zahrnovat školicí centrum pro 1500 lidí ročně. Umístěna bude v průmyslovém parku Viana u Luandy. Podle Aria de Cervalha je však těžké říci, kdy přesně bude dokončena, protože tam bude ještě hodně práce na infrastruktuře. Poptávka po automobilech v Angole je podle něho značná. „Lidé teď jezdí do Evropy a kupují ojetá auta, protože náklady na dovoz do Angoly jsou docela vysoké. Automobily vyráběné tady by však mohly stát o 25 až 30 procent méně,“ řekl Carvalho.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Už jste požádali finanční úřad o prominutí pokuty za kontrolní hlášení?
Známé tváře a volby. Které osobnosti podporují SPD, TOPku, či Piráty?
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Je tu Mini-ITX deska pro Skylake-X. Díky slotům SO-DIMM má pořád čtyřkanálové paměti
Právě vyšlo Ubuntu 17.10. Populární linuxová distribuce má několik klíčových novinek
Fotografové zapláčou. Adobe ukončí Lightroom 6, budoucnost je v předplatném
Dva displeje spojené v jeden. ZTE Axon M je hodně opožděnou revolucí
Nokia 7 je tady. Sympatická střední třída má skleněná záda a punc od Zeisse
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít