Škodovky budou bez rezervy

10. dubna 2009, 14:05 - Petr Korbel
10. dubna 2009, 14:05

Poslední týden v letošním květnu zahajuje mladoboleslavská Škoda výrobu automobilů v provedení modelového roku 2010. Hlavním rozdílem oproti současným vozům bude absence rezervního kola, které nahradí set na nouzovou opravu pneumatiky.

Autor: Škoda Auto

„Tuto změnu nám umožňují nové předpisy,“ uvedl Evžen Krauskopf, pracovník tiskového oddělení Škody Auto. K obdobnému řešení podle jeho slov přistoupila či právě přistupuje také řada jiných evropských výrobců. Automobil bez rezervního kola má totiž o něco nižší hmotnost, takže se zároveň trochu sníží spotřeba paliva a emise oxidu uhličitého. „Pneumatiky jsou navíc dnes již tak kvalitní, že k jejich defektu dochází jen naprosto výjimečně,“ doplnil Evžen Krauskopf.

Pokud by na pneumatice vznikl tak velký otvor, že by jej nešlo odstranit za pomoci nouzové opravářské soupravy, bude se na nutnou výměnu vztahovat takzvaná záruky mobility. V praxi to znamená, že demontáž a montáž kola provede na místě posádka přivolaného servisního vozidla. Ostatně mnozí motoristé už v současné době kolo s prasklou pneumatikou sami nevyměňují. K výměně si mobilním telefonem přivolají asistenční službu. A to buď proto, že s heverem neumějí pracovat, nebo se nechtějí zašpinit, případně mají oprávněný strach vyměňovat kolo na silnici v místě, kde je hustý provoz.

Více motorů vyráběných v ČR**

Další změny, které přinese nový modelový rok, budou podle zdrojů ze Škody spíše symbolické a téměř neviditelné. Půjde například o drobné úpravy prvků v interiéru některých modelů. Škoda totiž v současné době připravuje především rozjezd sériové výroby automobilu Yeti. Na přelomu roku pak má přijít vůz Škoda Superb Combi.

Pro příští rok chystá Škoda zejména rozsáhlou modernizaci vozů typu Fabia. Podle zjištění týdeníku Profit půjde hlavně o novou nabídku motorů. Vedlejším efektem těchto technických úprav bude, že se v modelové řadě Fabia zvýší podíl agregátů vyráběných v České republice.

Například z Německa dovážený benzinový motor o objemu válců 1,4 litru bude nahrazen přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TSI, který v Mladé Boleslavi nabíhá do výroby už letos v květnu (nejprve pro vozy Škoda Yeti, VW Polo a VW Golf). Nejsilnější benzinový motor o objemu 1,6 litru by měl být v budoucnu vystřídán přeplňovaným agregátem 1,4 TSI. Dílčí modernizací zároveň projdou oba mladoboleslavské benzinové tříválce 1,2 HTP. Cílem chystaných změn jsou v tomto případě nižší emise, úspora paliva a příjemnější zvuk

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Nejlevnější 4K OLED televize se slevy nedočkala, ale dostane k ní zdarma PS4 Pro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít