Škoda připravuje další novinky

29. května 2009, 16:10 - Petr Korbel
29. května 2009, 16:10

Škoda Auto chystá pro příští rok výraznou modernizaci vozů Fabia a Roomster. Vyplývá to z vyjádření předsedy představenstva Reinharda Junga pro týdeník Profit. Následovat má malé městské auto vyráběné v Bratislavě a nástupce vozu Octavia Tour.

Autor: Martin Siebert

„Kvůli realizaci našich rostoucích cílů chceme každý rok představit dva nové modely. Po Superbu a modernizované Octavii v roce 2008 následuje v letošním roce model Yeti a Superb Combi. V příštím roce se budeme koncentrovat na zbývající modelové řady,“ uvedl předseda Jung v rozhovoru, který vyjde v Profitu v pondělí.

Původní Octavia Tour zůstane podle Junga v nabídce v tomto i v příštím roce. V některých zemích se zřejmě bude prodávat ještě v roce 2011. „V současné době intenzivně pracujeme na přípravě následovníka tohoto úspěšného typu,“ doplnil předseda. „Za dlouhá léta souběžné výroby obou generací jsme zjistili, že tímto způsobem můžeme obsluhovat dvě dosti odlišné skupiny zákazníků. Proto budeme Octavii Tour vyrábět až do okamžiku, kdy budeme schopni odpovídající skupinu zákazníků uspokojit novým vozem.“

Malé vozy koncernu Volkswagen, které se budou vyrábět v Bratislavě, budou využívat motory a převodovky z Mladé Boleslavi. Verze se znakem Škody se bude od sesterských značek VW a Seat lišit asi tak, jako se Škoda Fabia odlišuje od vozů Volkswagenu Polo a Seat Ibiza.

Malá auta se původně měla vyrábět ve Vrchlabí. Předseda Jung však zdůraznil, že závod ve Vrchlabí si Škoda nechá. „Kmenovým zaměstnancům, jichž je ve Vrchlabí asi tisíc, jsme slíbili, že je tam budeme i nadále zaměstnávat, a to při montáži aut,“ upřesnil.

Finanční krize podle předsedy Junga těžce dopadla na řadu zemí. To má negativní vliv na otevírání nových trhů. „Soustředíme se tedy na posilování našich pozic v zemích s velkým růstovým potenciálem, jako je Čína, Rusko a Indie. Rovněž doufáme v oživení na Ukrajině. V další perspektivě nám jde o jihovýchodní Asii, čili země ASEAN, kde je ale velice těžké překonat dovozní bariéry. Tam budeme ve střednědobém horizontu zjišťovat další možnosti spolu s celou skupinou Volkswagen,“ vysvětlil předseda. Pokud jde o dříve zvažovanou montáž škodovek v Angole, Jung prohlásil, že „Afrika v současné situaci rozhodně není naší prioritou.“ Škoda hodlá nadále bedlivě sledovat možnosti v Íránu, podmínky jsou tam však stále „velice složité“.

VÍCE INFORMACÍ K TOMUTO TÉMATU V PONDĚLÍ 1. ČERVNA V TÝDENÍKU PROFIT

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít