Škoda má z jednoho auta 40 tisíc, Ferrari 2 miliony

28. března 2017, 14:54 - dah
28. března 2017, 14:54

Koupi nového auta často provázejí rozpaky nad vysokou marží prodejců. Neprávem. Cenu v některých případech navyšují nejvíce sami výrobci. Kolik na každém prodaném autě automobilky vydělají?

Výrobci aut se již dávno zotavili z ekonomické recese a nemohou si stěžovat. Až na výjimky jako Opel a pár dalších, kteří balancují okolo nuly, vykazují výrobci v posledních letech víc než slušné zisky.

Dokonce ani Volkswagen, který se ještě vzpamatovává z emisního skandálu, si nevede vůbec špatně. Stačí pohled na aktuální bilance automobilek. Po sečtení všech passatů, golfů, pol a dalších vozů VW vychází průměrný zisk na auto ve výši 430 eur (11 600 korun), uvádí web auto-service.de, který se odvolává na zprávu deníku Handelsblatt. V rámci rodiny Volkswagen je to ale slabý výsledek.

Koncern drží Porsche

Zcela jinde je zisk na auto, který si připisuje koncernový výrobce Porsche. Na každém prodaném sportovním vozu či SUV má v průměru 16 305 eur (440 200 korun), což odpovídá zisku 17,4 procenta. Nad hranicí 10 tisíc eur (270 tisíc korun) je i zisk za každý vůz Bentley. Zisk Seatu 279 eur (7500 korun) oproti tomu působí vysloveně skromně. Na modelech uvedené španělské značky si také koncern připočítává nejmenší zisk ze všech.


Přečtěte si také:

Volvo chce od čínských investorů získat půl miliardy dolarů


Srovnání luxusních značek s těmi masovými sice pokulhává, příklad Škody nicméně ukazuje, že i Mladá Boleslav může s každým kusem generovat velmi slušné peníze. Za každý vůz si automobilka připisuje v průměru 39 700 korun, tedy více než trojnásobek poměrného zisku Volkswagenu.

Ferrari ukazuje záda

Ještě lépe se vede německým prémiovým značkám. Audi si za každé auto připisuje zisk v průměru 3160 eur (85 000 korun), BMW 3250 eur (87 800 korun) a Mercedes 3690 eur (99 600 korun). Tato čísla ovšem zahrnují i zisk značek jako Lamborghini, Mini nebo Smart, které pod výše uvedené výrobce spadají. Čísla nelze na základě dostupných údajů očistit.

To je škoda, protože Lamborghini by bylo zajímavé srovnat s Ferrari. Červené supersporty z Maranella totiž nejen rychle jezdí, ale navíc svému výrobci i skvěle vydělávají. Se ziskem 74 245 eur (2 004 600 korun) za auto ukazuje tradiční sportovní značka konkurentům záda. O ziskovosti 19,16 procenta by si totiž mohli nechat jen zdát.

Novinky ze světa aut čtěte na webu autobible.cz

Dále čtěte:

Čína v české armádě? V Přelouči se budou stavět teréňáky BAIC

Energetici hlásají elektromobilitu, sami ale „tankují super“


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Auta
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při…
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky interiéru?
Technologie
Restarty po opravách díry Spectre se týkají i dalších CPU Intel, problém s AMD vyřešen
Pohodlí je důležitější než bezpečnost. Dvoufázové ověření účtů používá jen 10 % uživatelů Googlu
GDDR6 bude rychlejší, než jsme čekali. Samsung uvádí čipy běžící na taktu 18,0 GHz
První Age of Empires se vrací po 20 letech. 4K remaster vyjde za měsíc a bude levný
Takhle budou za pár let vypadat hry. Unity je v nejlepší formě
Hry pro příležitostné hráče