Menu Zavřít

Škoda má největší potenciál růstu, uvedl šéf VW Diess. Chce ji poskytnout větší výrobní kapacity

25. 10. 2019
Autor: čtk

Škoda Auto má ze všech značek koncernu Volkswagen největší potenciál růstu, koncern jí proto chce poskytnout větší výrobní kapacity. Agentuře Reuters to řekl šéf Volkswagenu Herbert Diess. Reagoval tak na spekulace o budoucím směřování značky. Ke spekulacím se už dříve vyjádřily odbory ve Škodě Auto, které proti směřování značky připravují celozávodní petici. Diess ale spekulace vyvrací.

Volkswagen chce podle médií Škodu směřovat na východ, přinutit ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia. „Úkolem bude poskytnout značce Škoda větší kapacity,“ řekl Diess. Podle něj se tak nejedná o změně strategie firmy, koncern chce Škodu naopak podpořit.

Proti možnému budoucímu směřování Škody Auto, o kterém se spekuluje, se vymezily odbory mladoboleslavské automobilky. Zvažují určité kroky, mezi nimi i petici, kterou chystají spustit 15. listopadu po jednání koncernové dozorčí rady.

„Zapojíme se, budeme bojovat za budoucnost. Nejsme ovce, které tady jen sledují, jak nás chce někdo poškodit. Chceme pokračovat v nastaveném úspěšném trendu. Chceme tady mít zaměstnanost, budoucnost, dobré mzdy a bonusy,“ řekl už dříve předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.


Podívejte se na galerii:

Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu hybridního superbu. Investovala 311 milionů

 Pokud se baterie hybridního superbu nabíjí pomocí nabíjecího wallboxu, trvá nabití 3,5 hodiny


Odborářům se kromě možného směřování značky nelíbí ani skutečnost, že nová továrna koncernu, která se má stavět v Turecku, měla být původně určena pro značku Škoda, později kombinovaně pro značky Škoda a Volkswagen a nyní přímo pro Volkswagen.

Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům už dříve napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup. Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. „A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění,“ uvedl Maier.

Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Čtěte také:

Recese: český automobilový průmysl se připravuje na horší časy

Auta na CNG jsou ke klimatu šetrnější než elektromobily, vyplývá ze studie od FIA

Průzkum: Proč lidé nechtějí kupovat elektromobily? Jsou drahé a mají nízký dojezd

Rozvoj elektromobilů zlevní technologie a nastartuje boom bateriových úložišť, tvrdí studie

Škoda Auto vyrobila první sériové komponenty pro elektromobily Volkswagen

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?