Skanska odmítá svou vinu na většině závad na dopravních stavbách

08. dubna 2011, 17:20 - ČTK
08. dubna 2011, 17:20

Skanska dnes zopakovala, že odmítá vinu na většině kritizovaných závad na dopravních stavbách, které jí vytýká Ředitelství silnic a dálnic.

Foto: Profimedia.cz

Podle dřívějších odhadů ŘSD celková výše reklamací staveb činí asi 600 milionů korun. Stát na některých místech silnic umístil i cedule, které mají upozornit na špatně provedenou práci. Podle člena představenstva firmy Michala Reitera v některých případech ani nejsou na úsecích, kde firma staví, ale je například jen členem sdružení.

Jedním z příkladů je takzvaná Svitavská radiála, která je součástí městského okruhu v Brně. “Měli jsme technický problém s krytím výztuže, který odstraňujeme. Na druhou stranu je silnice ve výstavbě, proto nemůže být reklamována,“ uvedl Reiter. Firma proto nechápe, proč Ředitelství silnic a dálnic o reklamacích hovoří. Reiter se domnívá, že jde o nedorozumění. Vadí mu především, že se o reklamacích dozvídá nejdříve z médií a až poté dostane Skanska dopis od ŘSD.

Celkem podle Reitera ŘSD reklamuje asi 30 procent z velkých staveb, které firma pro stát dělá. “Některé reklamace mohou být oprávněné, některé oprávněné zčásti, některé ani nemohou nastat,“ uvedl Reiter. Podle něj to firmu poškozuje a má to dopad na zakázky v oblasti rezidenční výstavby bytů.

Skanska čelí mimo jiné kritice při výstavbě dálnice D47 na úseku Hladké Životice-Bílovec na Ostravsku, kde se sesunul svah. Podle firmy se staví na nevhodném geologickém území. “Cesta v tomto místě asi neměla vůbec být,“ uvedl Reiter. Trasování je podle něj v kompetenci investora. “My nerozhodujeme o tom, kudy stavba půjde,“ uvedl Reiter. ŘSD podle firmy nyní účelově podle staré smlouvy reklamuje „něco z dávné minulosti“, co již uznalo za svou chybu. Firma naopak čeká, až jí ŘSD zaplatí zhruba 100 milionů korun, které jí vyfakturovala.

Skanska uvedla, že nedávno vyměnila 560 tlumících prvků svodidel z celkového počtu asi 3000 na úseku dálnice D1. Důvodem byly problémy s certifikací. “Pro nás bylo jednodušší je vyměnit, než se o tom dohadovat,“ uvedl Reiter. Podle něj jsou nové i staré díly prakticky stejné a nijak neohrožovaly bezpečnost provozu a nebylo na úseku dálnice nutné ani omezovat rychlost na 100 kilometrů v hodině.

Na silnici D11 Skanska řeší také deformace vozovky v úseku Chýš-Osičky na Královéhradecku. Čeká na výsledek odborné expertízy. Podle něj se opravy týkají cca 200 metrů vozovky a náklady na opravu nepřesáhnou 50 milionů korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Auta
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový…
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Volkswagen California Ocean 2.0 TDI 150 kW a malý výlet za velkým větrem
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný rebel
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Technologie
Compact od Sharpu dostojí svému názvu. Navíc má nejrychlejší displej
Zotac uvádí krátkou GeForce GTX 1080 Ti s vodním chlazením, pro kompaktní highendová PC
OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
Jak (ne)funguje propojení počítače s mobilem ve Windows 10 Fall Creators Update?
Mladí Číňané soutěží ve virtuálním tleskání prezidentovi, mají na to aplikaci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít