Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy

09. října 2017, 11:37 - čtk
09. října 2017, 11:37

Silničáři odstraňují na dálnicích první nelegální billboardy. Začali v těchto dnech na D1 na Vysočině a ve středních Čechách, demontovány měli do dnešního dopoledne čtyři poutače. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) novinářům předvedlo ukázku zakrytí a odstranění billboardu na odpočívadle na 89. kilometru nedaleko Humpolce na Pelhřimovsku. Na místo se dostavili i zmocněnci majitele reklamy, kteří postup silničářů natáčeli na videokameru. S novináři odmítli mluvit.

„Zatím se pohybujeme po D1. K dnešku jsme na čtvrtém reklamním zařízení, které zakrýváme, a jedeme dál,“ řekl vedoucí odboru údržby ŘSD František Sedláček. Silničáři podle něj postupují přesně podle zákona, některé poutače zakrývají, jiné po zakrytí rovnou demontují a odvážejí.

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích. Majitelům reklamních ploch nařizuje z bezpečnostních důvodů jejich odstranění, pokud jsou blíž než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Zatímco na dálnicích o odstraňování poutačů rozhoduje ministerstvo, na silnicích první třídy kraje.

Ministerstvo dopravy od druhé poloviny září majitelům reklamních zařízení rozesílalo výzvy k odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic. Prvním obeslaným majitelům nyní skončily lhůty pro jejich demontování.


Kdo vydělá miliardy na zákazu billboardů? Přečtěte si více


Silničáři v září napočítali kolem dálnic a silnic první třídy téměř 7000 reklamních zařízení, z toho asi 3000 odporovaly novému zákonu. Zbytek byl za ochranným pásmem, inzeroval povolené podniky, jako blízké restaurace a další služby pro motoristy, nebo šlo o poutače v zastavěném území měst a obcí. Na ty se zákaz platný od začátku září nevztahuje.

Část provozovatelů už oznámila, že reklamní poutače neodstraní. Někteří provozovatelé reklamní sdělení nahradili státní vlajkou. Tvrdí, že tím změnili charakter ploch, které již nejsou reklamním zařízením.

Reklamní zařízení podle zákona o pozemních komunikacích může zobrazovat nejen klasickou reklamu, tedy sdělení s cílem dosažení zisku, ale může šířit i nekomerční informace, třeba kulturní, politické nebo vzdělávací.

Související články:

Silničáři napočítali 6891 billboardů. Tři tisíce budou odstraněny

Billboardy s vlajkou jsou nebezpečnější, tvrdí sdružení. Podalo trestní oznámení

Provozovatelé odmítají odstranit billboardy u dálnic. Udělá to ŘSD, reaguje Ťok

Zákaz billboardů u dálnic vadí senátorům. Obrátili se na Ústavní soud



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké příjmy jsou v penzi daňově výhodné?
Kdy vzroste rodičovská? O kolik? A koho se zvýšení bude týkat?
Kam do aquaparku? 2. díl: srovnání cen vstupného
Hospodařit s penězi bychom měli učit děti co nejdříve
Máte rádi adrenalin? Pak platí: připojištění nutné
Auta
Retro: Škoda Felicia vznikala ještě za socialismu. Dodnes…
Práva poškozených při dopravní nehodě: Spolujízda s opilým řidičem
Pět nejčastějších omylů a mýtů o ojetinách značky Škoda
Co dělat, když na silnici nouzově přistává letadlo? Improvizovat. Nic jiného nezbývá
Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně
Technologie
Skrytý vtípek v prohlížeči Seznamu. Jak si zahrát Hada?
Adobe pomůže Applu. Vydá plnohodnotný Photoshop pro iPady
Jak vysoká je minimální mzda ve světě a jak jsou na tom Češi?
Evropa bude mít vlastní procesory pro superpočítače a AI. Na bázi ARM a RISC-V
Nevolatilní paměti NRAM z nanotrubic přijdou příští rok, bude je vyrábět Fujitsu
Hry pro příležitostné hráče