Siemens je připraven spolupracovat na modernizaci pražského metra

01. března 2011, 13:00 - Profit, TZ
01. března 2011, 13:00

Nejmodernější vlaky na všech trasách a plně automatizované metro bez řidiče na lince D? I to by mohla být budoucnost pražského metra.

Foto: Siemens

Firma Siemens oznámila, že své zkušenosti z realizovaných projektů může nabídnout i pro budoucí modernizaci a rozvoj pražského metra. V minulosti Siemens dodal Praze například zabezpečovací zařízení a moderní vlaky pro linku C. Stará se také o jejich bezpečný provoz a údržbu.

V následujících letech bude muset vozový park pražského metra projít postupnou obměnou z důvodu končící životnosti stávajících rekonstruovaných vlaků. To se týká především vozů na linkách A a B, kde má Siemens zájem podílet se na dodávkách nových vozů. Na lince C již moderní vlaky firmy Siemens jezdí. Pro plánovanou linku D, která povede z Náměstí Míru do Písnice, je Siemens připraven nabídnout komplexní řešení na míru.

Jsme schopni Praze dodat moderní a provozně velmi úsporné soupravy včetně zabezpečovacího systému pro jízdu vlaků i napájení. Na trase D by mohly jezdit plně automatizované průchozí soupravy bez strojvedoucího tak, jak je to již běžné v mnoha evropských městech,“ řekl Jan Maj, ředitel divize Mobility a dodal: „S pražským metrem máme bohaté zkušenosti, vždyť jsme moderními vlaky vybavili trasu C a staráme se o jejich údržbu. Pro Prahu by tak rozšíření této spolupráce nebylo krokem do neznáma, ale sázkou na jistotu a kvalitu.

Koncern Siemens je díky svému širokému produktovému záběru zajímavým partnerem pro pražské metro i v dalších oblastech. Vedle vozů metra, zabezpečovacího a napájecího systému, může působit i jako dodavatel osvětlení, vzduchotechniky či protipožárního systému.

Výchozí platformou pro pražské metro může být aktuální koncept firmy - metro Siemens Inspiro. Tato nová generace metra je pokračováním vlakových souprav jezdících v mnoha evropských i světových městech. Aktuálně se pro ně rozhodla i Varšava, které Siemens dodá 35 nových šestivozových souprav.

Lehká konstrukce vozidla a moderní technologie pohonu metra Inspiro přispívají k výraznému snížení spotřeby elektrické energie. Materiál použitý na vozovou skříň i interiér vozu vykazuje vysoký stupeň recyklovatelnosti - přes 95 %. Podstatným prodloužením intervalů údržby dochází ke snížení nákladů na údržbu a současně se zvyšuje disponibilita vlaků, což přináší významné zvýšení přepravní kapacity za použití stejného množství vozů. Plná automatika zcela nahrazuje strojvedoucího, což znatelně zvyšuje bezpečnost provozu. Modulární koncept vlaku metra umožňuje vytvořit až osmivozové soupravy. Vlaky mohou dosahovat maximální rychlosti 90 km/h.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Technologie
Nvidia dává opět ke grafikám zadarmo hru Destiny 2, podporuje takto GTX 1080 a 1080 Ti
Končí norská elektrická pohádka? Na těžké Tesly se má vztahovat daň téměř 200 tisíc
Velký přehled: Kdo vlastní naše pojišťovny?
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít