Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

Seznam.cz
Seznam.cz
Autor: Jan Sedlák

Seznam loni zvýšil tržby o devět procent na 4,5 miliardy korun. Roste hlavně díky reklamě

24. června, 14:27 - čtk
Seznam.cz
Seznam.cz
Autor: Jan Sedlák
24. června, 14:27

Největší tuzemská internetová firma Seznam.cz loni navýšila meziročně tržby o 8,8 procenta na 4,48 miliardy korun. Provozní zisk se pohyboval kolem předloňské hodnoty 1,6 miliardy korun. Nejvíce se na nárůstu tržeb podílely příjmy z reklamy v obsahové síti Sklik.

„Seznam.cz má za sebou mimořádně úspěšný rok. Soustředili jsme se během něj na masivní investice do reklamních systémů i technologických platforem pro distribuci obsahu třetích stran. I tak se nám podařilo udržet profitabilitu na téměř 36 procent a s tím jsme velmi spokojeni,“ uvedl výkonný ředitel Seznamu Pavel Zima.

Společnost postavená čistě na domácím kapitálu podle Zimy daní své příjmy výlučně v České republice, má minimální vazbu na veřejné rozpočty a dotační programy, a přesto dokáže úspěšně konkurovat globálním digitálním obrům.

Na reklamních systémech realizovala firma v roce 2018 přes dvacet projektů, díky čemuž se jí v obsahové síti Sklik podařilo meziročně navýšit zisk o 25 procent, v RTB dokonce o 45 procent. O desítky procent se meziročně zvýšily i příjmy z inzerce v rámci distribuce obsahu třetích stran na domovské stránce. Seznam.cz oproti roku 2017 rostl i v segmentu mobilní reklamy, a to zejména díky novým premium square formátům.


Šéf českého Vodafonu Dvořák: Akvizice UPC nám pomůže na televizní trh