Sex, dárky a firemní prezentace

15. září 2008, 08:00 - Jan Němec
15. září 2008, 08:00

Také v Second Life fungují dvě zaručená hesla: sex a dárek zdarma.

Second Life je rozporuplný projekt. Má mnoho vášnivých obhájců i odpůrců. Jedni hovoří o skvělé budoucnosti, kdy bude svůj virtuální život žít každý, bude mít virtuální známé a bude navštěvovat virtuální koncerty, restaurace, ale i přednášky nebo školení. Druzí oponují, že lidé ještě dlouho budou dávat přednost reálnému světu před jakýmsi nevydařeným Matrixem. Zda mají pravdu optimisté, nebo skeptici, zda Second Life skončí „splasknutím“ jako další v řadě internetových bublin, nebo zda doopravdy jednou přitáhne stovky milionů lidí, rozsoudí až čas.

Masáži o výjimečnosti virtuálního světa neodolaly ani mnohé známé firmy. Začaly do Second Life vstupovat a sledovaly tím především marketingové cíle. Jenže někteří brzy vystřízlivěli. Pro marketingové účely je totiž prozatím nepříliš vhodný. Pohybuje se zde totiž málo lidí, jež by mohla virtuální kampaň účinně zasáhnout.

Příčina vylidnění virtuálního světa se dá vysvětlit snadno. Second Life není počítačovou hrou v pravém slova smyslu. Nenabízí zábavu v prvním plánu. Virtuální Second Life vyžaduje od „hráčů“ vlastní iniciativu; zábavu si musejí sami hledat. Kdo rád lenoší v normálním životě, ten bude ležet i na virtuálním gauči a sledovat virtuální televizi nebo popíjet pivo ve virtuální restauraci. Není proto divu, že velká část nových uživatelů si Second Life nainstaluje, spustí, věnuje mu pár hodin a pak už se tam nevrátí.

Lehké ale není ani zaujmout ty, kteří si virtuální svět oblíbili. Pokud nechce firma za návštěvu platit, přitáhnout lidi do firemního sídla je nesnadný úkol. Pro otrlejší marketingové manažery bych ale přece jen jeden tip měl. Podobně jako na celém internetu (a ostatně i v reálném životě), také v Second Life fungují dvě zaručená hesla: sex a dárek zdarma. Zlé jazyky tvrdí, že nejnavštěvovanějšími objekty ve virtuálním světě jsou nevěstince nebo sex shopy a jednou z nejžádanějších „komodit“ virtuální genitálie. Jistě, nabízení sexuálních služeb není aktivita, jíž by se chtěla seriózní firma prezentovat. Přesto stojí za zvážení. Když si totiž vystavíte inzerát „Každý účastník firemní prezentace obdrží penis zdarma“, můžete se vsadit, že ani deset přednáškových sálů neuspokojí zájem virtuálních posluchačů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 rizikových suvenýrů, které si raději z dovolené nevozte
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Češi si s GDPR neví rady, až 65 % e-shopů stále není připraveno
Hypoték se poskytuje méně. Proč?
Auta
Video: Podívejte se, jak se má správně řídit staré Porsche …
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak trochu jiný „showroom“
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Škoda Karoq má dalšího sourozence. Nový Volkswagen Tharu ale nemíří jen do Číny
Technologie
Technologie VDC-M: ztrátová komprese obrazu mezi GPU a displejem bude i v mobilech
Jak si může důchodce zvýšit příjmy?
Cnews FM: Kelly Family Link je v Česku, Zuckerberg byl v Evropském parlamentu [podcast]
Kvíz: Smartphony jsou si čím dál víc podobné. Dokážete je od sebe rozeznat?
Osmijádrové procesory Coffee Lake mají spotřebu 80 nebo 95 W, Intel prozradil TDP
Hry pro příležitostné hráče