Sex, dárky a firemní prezentace

15. září 2008, 08:00 - Jan Němec
15. září 2008, 08:00

Také v Second Life fungují dvě zaručená hesla: sex a dárek zdarma.

Second Life je rozporuplný projekt. Má mnoho vášnivých obhájců i odpůrců. Jedni hovoří o skvělé budoucnosti, kdy bude svůj virtuální život žít každý, bude mít virtuální známé a bude navštěvovat virtuální koncerty, restaurace, ale i přednášky nebo školení. Druzí oponují, že lidé ještě dlouho budou dávat přednost reálnému světu před jakýmsi nevydařeným Matrixem. Zda mají pravdu optimisté, nebo skeptici, zda Second Life skončí „splasknutím“ jako další v řadě internetových bublin, nebo zda doopravdy jednou přitáhne stovky milionů lidí, rozsoudí až čas.

Masáži o výjimečnosti virtuálního světa neodolaly ani mnohé známé firmy. Začaly do Second Life vstupovat a sledovaly tím především marketingové cíle. Jenže někteří brzy vystřízlivěli. Pro marketingové účely je totiž prozatím nepříliš vhodný. Pohybuje se zde totiž málo lidí, jež by mohla virtuální kampaň účinně zasáhnout.

Příčina vylidnění virtuálního světa se dá vysvětlit snadno. Second Life není počítačovou hrou v pravém slova smyslu. Nenabízí zábavu v prvním plánu. Virtuální Second Life vyžaduje od „hráčů“ vlastní iniciativu; zábavu si musejí sami hledat. Kdo rád lenoší v normálním životě, ten bude ležet i na virtuálním gauči a sledovat virtuální televizi nebo popíjet pivo ve virtuální restauraci. Není proto divu, že velká část nových uživatelů si Second Life nainstaluje, spustí, věnuje mu pár hodin a pak už se tam nevrátí.

Lehké ale není ani zaujmout ty, kteří si virtuální svět oblíbili. Pokud nechce firma za návštěvu platit, přitáhnout lidi do firemního sídla je nesnadný úkol. Pro otrlejší marketingové manažery bych ale přece jen jeden tip měl. Podobně jako na celém internetu (a ostatně i v reálném životě), také v Second Life fungují dvě zaručená hesla: sex a dárek zdarma. Zlé jazyky tvrdí, že nejnavštěvovanějšími objekty ve virtuálním světě jsou nevěstince nebo sex shopy a jednou z nejžádanějších „komodit“ virtuální genitálie. Jistě, nabízení sexuálních služeb není aktivita, jíž by se chtěla seriózní firma prezentovat. Přesto stojí za zvážení. Když si totiž vystavíte inzerát „Každý účastník firemní prezentace obdrží penis zdarma“, můžete se vsadit, že ani deset přednáškových sálů neuspokojí zájem virtuálních posluchačů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kryptoměnová jízda prvních prosincových dní
Už jste natankovali zimní naftu? Pokud ne a teploty klesnou na ?7 °C, můžete mít potíže
Co když zemře kandidát na prezidenta, nebo rovnou prezident?
Převod dovolené z roku 2017 do nového roku
Banky mění hypoteční sazby jak na běžícím pásu
Auta
Právě vychází časopis Motocykl 12/2017
Nové Porsche Cayenne jezdí výborně. Diesel dorazí příští rok a přijde i Turbo S E-Hybrid
Galerie: Bez rychlých luxusních SUV by některé automobilky nepřežily
I nový Mercedes-Benz třídy G se začíná odhalovat od interiéru
Z nového VW Polo GTI se definitivně stal základní Golf GTI (první jízdní dojmy)
Technologie
Standard DisplayHDR dělá pořádek v HDR monitorech. Kvalitu obrazu bude garantovat logo
Stardock s panely ve Windows předběhl Microsoft. Jeho řešení se nazývá Groupy a stojí 10 dolarů
Šmírovací okno do ložnic vašich přátel je pryč. Facebook odstranil Ticker
T-Mobile postaví další síť pro internet věcí. Využije technologii jako Vodafone
Čtečky otisků integrované v displeji jsou tady. Brzy ji oznámí velký výrobce
Hry pro příležitostné hráče