Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Šestá generace přichází

08. prosince 2008, 00:00 - Erich Handl
08. prosince 2008, 00:00

Na český trh přichází již šestá generace Volkswagenu Golf.

Má to být nejtišší verze všech dob, vystrojená už v základu opulentní výbavou. Značka v tuzemsku spoléhá i na relativně nízkou základní cenu 359 900 korun.

Historie modelové řady Golf se začala psát v roce 1974, kdy už šel z módy starší Brouk. Golf tehdy opustil tradici motoru uloženého vzadu a vsadil na kompaktní samonosnou karoserii s vpředu uloženým motorem. Vůz se začal velmi dobře prodávat. Oproti svému předchůdci byl rychlejší a jízda s ním byla bezpečnější.

Golf s malým čtyřválcovým motorem 1,1 litru o výkonu 37 kilowattů dosahoval rychlosti až 140 kilometrů v hodině. S větším zážehovým motorem 1,5 litru a výkonem 51 kilowattů jezdil až 160kilometrovou rychlostí. To byl na sedmdesátá léta slušný výkon. Za 34 let výroby Golfu se vystřídalo pět generací.

Jaká je ta letošní šestá? „Tvar karoserie auta stále vychází z původního konceptu, je to tedy vůz s krátkým předním a dlouhým zadním převisem a silným zadním sloupkem. Zůstávají také tradiční kulatá přední světla a šikmá záď. Koncept tak vychází z původní předlohy, má však spoustu nových prvků. Mřížka čelní masky je užší, blatníky mají výrazné oblouky a zapracovali jsme i na takových detailech, jako jsou zrcátka,“ řekl českým novinářům přímo v místě výroby, německém Wolfsburgu, jeden z designérů auta Andreas Mindt.

V Česku má kromě tradice a designu přitáhnout zákazníky i cena, která dává zapomenout na někdejší Golfy za půl milionu korun. „Budeme startovat na 359 900 korunách za základní třídveřovou verzi s benzinovým motorem 1,4 litru a výkonem 80 kilowattů,“ doplnil šéf českého Volkswagenu Vratislav Strašil.

Cena zahrnuje ESP, airbagy včetně kolenního, palubní počítač, klimatizaci a rádio. Za příplatek 4900 korun přitom lze získat ve stejné výbavě pětidveřovou verzi. Dvoulitrový turbodiesel bude k mání od 461 700 korun. Chybět nebudou ani úchyty dětských sedaček Isofix, elektricky ovládaná přední okna a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Hypotec?ni? sazby leti? nahoru. Ceny bytu? poprve? vystoupaly nad 3 miliony
Jak moc je opravdu výhodné vaše stavební spoření
10 morových ran české krajiny: sucho a chemie
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Přehled slev u stavebních spořitelen: Vyplatí se vůbec?
Auta
Los Angeles zavádí nákladní dopravu na vodík
Subaru poslalo na trh nejrychlejší WRX STI v historii. Nás to bohužel zajímat nemusí
Toyota Corolla přichází ve 12. generaci. Prohlédněte si historii nejprodávanějšího auta světa
Na výstavu Czechbus do Holešovic míří autobusy dvaceti značek
Vše, co jste chtěli vědět o dvouspojkové převodovce DQ200
Technologie
Milník pro digitální rádio. V Evropě budou auta muset povinně nabízet DAB+
Zákulisní boje na Wikipedii. Editoři se přou o hesla
Raspberry Pi vydává Model 3 A+. Menší verze Pi za 25 $ konečně s novým procesorem
Stáhněte si zdarma strategii Sins of a Solar Empire: Rebellion
Už přicházejí. Sharp Aquos R2 Compact je první mobil se dvěma výřezy
Hry pro příležitostné hráče