Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Nezaměstnanost je nízká, poptávka po personalistech vysoká

Nezaměstnanost v ČR se už spoustu měsíců drží na minimu. Od roku 2014 s občasnými výkyvy…

Oslavy výročí vzniku ČSR potrvají celý měsíc od 28. září

Národní oslavy 100 let Československa začnou 28. září znovuspuštěním staroměstského…

Průlom v pohledu na alternativní medicínu

Informace o předání petice na podporu biotroniky do Poslanecké sněmovny a Senátu…

Šestá generace přichází

08. prosince 2008, 00:00 - Erich Handl
08. prosince 2008, 00:00

Na český trh přichází již šestá generace Volkswagenu Golf.

Má to být nejtišší verze všech dob, vystrojená už v základu opulentní výbavou. Značka v tuzemsku spoléhá i na relativně nízkou základní cenu 359 900 korun.

Historie modelové řady Golf se začala psát v roce 1974, kdy už šel z módy starší Brouk. Golf tehdy opustil tradici motoru uloženého vzadu a vsadil na kompaktní samonosnou karoserii s vpředu uloženým motorem. Vůz se začal velmi dobře prodávat. Oproti svému předchůdci byl rychlejší a jízda s ním byla bezpečnější.

Golf s malým čtyřválcovým motorem 1,1 litru o výkonu 37 kilowattů dosahoval rychlosti až 140 kilometrů v hodině. S větším zážehovým motorem 1,5 litru a výkonem 51 kilowattů jezdil až 160kilometrovou rychlostí. To byl na sedmdesátá léta slušný výkon. Za 34 let výroby Golfu se vystřídalo pět generací.

Jaká je ta letošní šestá? „Tvar karoserie auta stále vychází z původního konceptu, je to tedy vůz s krátkým předním a dlouhým zadním převisem a silným zadním sloupkem. Zůstávají také tradiční kulatá přední světla a šikmá záď. Koncept tak vychází z původní předlohy, má však spoustu nových prvků. Mřížka čelní masky je užší, blatníky mají výrazné oblouky a zapracovali jsme i na takových detailech, jako jsou zrcátka,“ řekl českým novinářům přímo v místě výroby, německém Wolfsburgu, jeden z designérů auta Andreas Mindt.

V Česku má kromě tradice a designu přitáhnout zákazníky i cena, která dává zapomenout na někdejší Golfy za půl milionu korun. „Budeme startovat na 359 900 korunách za základní třídveřovou verzi s benzinovým motorem 1,4 litru a výkonem 80 kilowattů,“ doplnil šéf českého Volkswagenu Vratislav Strašil.

Cena zahrnuje ESP, airbagy včetně kolenního, palubní počítač, klimatizaci a rádio. Za příplatek 4900 korun přitom lze získat ve stejné výbavě pětidveřovou verzi. Dvoulitrový turbodiesel bude k mání od 461 700 korun. Chybět nebudou ani úchyty dětských sedaček Isofix, elektricky ovládaná přední okna a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Taky už vám přišel spam, že si vás někdo natočil?
Trumpovy obchodní války a proměna čínské ekonomiky
S novým školním rokem se shánějí pronájmy. Na co si dát pozor?
Od 1. října se zpřísňují podmínky k získání hypotéky!
S čím při změně zdravotní pojišťovny nepočítejte?
Auta
Poprvé za volantem Audi Q3 2019: Je prostornější, líp jezdí…
Políčeno na filtry pevných částic: měření emisí v Česku zpřísní, za hranicemi hrozí vysoké pokuty
Fotogalerie: V Hannoveru se ukázala také historie nákladních aut
Peugeot má nový hybrid. Nabídne až 300 koní a prodávat se začne příští rok
Elektrická ofenzíva koncernu VW: Audi nabídne svůj Taycan a Porsche končí s dieselem
Technologie
Kingston uvádí SSD HyperX RGB pro parádivé. Svítí na něm 75 diod, ale výkon je slabší
Apple vydal macOS Mojave: přináší tmavý vzhled a kopec novinek
Tři dny teď můžete nakupovat audioknihy za polovic. Audiolibrix slaví narozeniny
Mikrokódy proti chybě Spectre ve Windows Update rozbíjí na některých CPU přetaktování
Mozilla vynutila sběr malého objemu dat ve Firefoxech s vypnutou telemetrií
Hry pro příležitostné hráče