Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Šestá generace přichází

08. prosince 2008, 00:00 - Erich Handl
08. prosince 2008, 00:00

Na český trh přichází již šestá generace Volkswagenu Golf.

Má to být nejtišší verze všech dob, vystrojená už v základu opulentní výbavou. Značka v tuzemsku spoléhá i na relativně nízkou základní cenu 359 900 korun.

Historie modelové řady Golf se začala psát v roce 1974, kdy už šel z módy starší Brouk. Golf tehdy opustil tradici motoru uloženého vzadu a vsadil na kompaktní samonosnou karoserii s vpředu uloženým motorem. Vůz se začal velmi dobře prodávat. Oproti svému předchůdci byl rychlejší a jízda s ním byla bezpečnější.

Golf s malým čtyřválcovým motorem 1,1 litru o výkonu 37 kilowattů dosahoval rychlosti až 140 kilometrů v hodině. S větším zážehovým motorem 1,5 litru a výkonem 51 kilowattů jezdil až 160kilometrovou rychlostí. To byl na sedmdesátá léta slušný výkon. Za 34 let výroby Golfu se vystřídalo pět generací.

Jaká je ta letošní šestá? „Tvar karoserie auta stále vychází z původního konceptu, je to tedy vůz s krátkým předním a dlouhým zadním převisem a silným zadním sloupkem. Zůstávají také tradiční kulatá přední světla a šikmá záď. Koncept tak vychází z původní předlohy, má však spoustu nových prvků. Mřížka čelní masky je užší, blatníky mají výrazné oblouky a zapracovali jsme i na takových detailech, jako jsou zrcátka,“ řekl českým novinářům přímo v místě výroby, německém Wolfsburgu, jeden z designérů auta Andreas Mindt.

V Česku má kromě tradice a designu přitáhnout zákazníky i cena, která dává zapomenout na někdejší Golfy za půl milionu korun. „Budeme startovat na 359 900 korunách za základní třídveřovou verzi s benzinovým motorem 1,4 litru a výkonem 80 kilowattů,“ doplnil šéf českého Volkswagenu Vratislav Strašil.

Cena zahrnuje ESP, airbagy včetně kolenního, palubní počítač, klimatizaci a rádio. Za příplatek 4900 korun přitom lze získat ve stejné výbavě pětidveřovou verzi. Dvoulitrový turbodiesel bude k mání od 461 700 korun. Chybět nebudou ani úchyty dětských sedaček Isofix, elektricky ovládaná přední okna a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Vrácení daní 2019 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Změny v oddlužení a nezabavitelné minimum v roce 2019
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Facebook odstranil stovky manipulativních stránek a účtů ovládaných Ruskem
KVÍZ: Jak dobře znáte seriál Přátelé?
Televizory Sony pro rok 2019: první 8K a dva OLEDy
Proč není čistá voda skutečně čistá?
WD Black SN750: nové highendové NVMe moduly od Western Digital s chladičem EKWB
Hry pro příležitostné hráče