Šéf Škody Auto: První promluví Kodiaq

11. července 2016, 14:40 -
11. července 2016, 14:40

Budoucnost patří elektromobilům, autonomnímu řízení a vzájemné komunikaci mezi auty, říká šéf mladoboleslavské Škody Bernhard Maier.

Střídat někoho, kdo vyhrál v podstatě všechno, co se dalo, je vždy extrémně nevděčná role. Bernhard Maier ji přijal, přestože dobře věděl, jak vysoko jeho předchůdce Winfried Vahland zvedl ve Škodě Auto laťku očekávání. Jeho profesní dráha by mohla posloužit jako scénář filmu Německý sen – jak se vyučený automechanik propracoval přes šéfa prodejů BMW na obchodního ředitele Porsche. A pak převzal mladoboleslavskou Škodovku, aby s ní dokázal to, co se nepovedlo samotnému Volkswagenu – dobýt Ameriku.

V Česku se Maier zhruba před půl rokem objevil jako velká neznámá. Před tímto rozhovorem jsme se potkali několikrát. Na první pohled je Maier úplně jiná persona než jeho předchůdce Vahland. Matadora ze staré školy, kterého všichni oslovovali „Herr Professor“ a od všech si vždy držel odstup, vystřídal další perfekcionista, který ovšem vystupuje mnohem přátelštěji. A má smysl pro humor.

Volkswagen představil Strategii 2025. Co znamená pro Škodu Auto?

Žijeme v přelomové fázi, kterou automobilový průmysl za stoletou historii zřejmě ještě nezažil. Někteří experti předpovídají, že za příštích deset let se automobilový průmysl změní více než za předchozích 50 let. Nejdůležitější je digitalizace. Už jsme uprostřed převratných změn. Druhým megatrendem jsou demografické změny. Pokud se předpovědi potvrdí, měli bychom v Evropě mít v roce 2050 více lidí ve věku nad 60 let než pod 16 let. Dalším trendem je urbanizace – už dnes žije více lidí ve městech než na venkově. A nakonec jsou tu stále přísnější emisní limity, které pomáhají rozvoji elektromobility.

Volkswagen slibuje, že do roku 2025 uvede 30 modelů čistě s elektrickým pohonem. Myslíte si, že už došlo k definitivnímu vítězství elektropohonu?

Osobně jsem přesvědčený o tom, že elektrifikaci dopravy se nevyhneme. Ovšem nebude to sprint, bude to spíše maraton. Po relativně dlouhou dobu pojedeme po několika kolejích. Budeme mít i nadále klasický spalovací motor, jenž bude stále potřebný a bude po něm pořád vysoká poptávka. Současně do roku 2025 podstatně vzroste i počet vozů s elektrickým pohonem. Odhady jsou takové, že v roce 2025 by zhruba 25 procent odbytu tvořily vozy s elektrickým pohonem. Ovšem to také znamená, že 75 procent aut bude mít spalovací motor.

Rozhodli jsme se, že v roce 2019 představíme první plug-in hybrid značky Škoda, bude to Superb. Bezprostředně po něm bude následovat řada čistě elektricky poháněných vozů. Pokud se podíváme do roku 2025, tak v tu dobu bychom měli mít v nabídce čtyři až pět elektromobilů.

Celý rozhovor si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Euro

Podívejte se: Nová Škoda Kodiaq na prvních opravdových fotkách. Má to ale háček

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 tipů, proč se vyplatí operativní leasing
Prodám auto. Zn.: rychle a výhodně
Může vás šéf nutit, abyste zůstali v práci přesčas?
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Auta
Retro: Ostré hatchbacky jsou s námi skoro 50 let. VW Golf…
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude hlavně autonomní vozy
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Technologie
Epson Moverio BT-300: vyzkoušeli jsme létání s dronem v brýlích pro rozšířenou realitu
Američané natočí remake seriálu IT Crowd. Zkusí to už potřetí
Češi milují Škodovky víc než kdy dřív. Letos jich objednali už přes 100 000
IBM vydalo servery s prvními procesory Power9. Mají 16, 20 a 22 jader a takty do 3 GHz
AMD má možná „superAPU“ s HBM2 a 1792 shadery. Kolem je ale hodně otazníků
Hry pro příležitostné hráče