Menu Zavřít

Sedan z osmé generace

1. 10. 2007
Autor: Euro.cz

Vedle dynamického modelu Civic Type-R uvedla japonská Honda na český trh také čtyřdveřovou verzi sedan. Je to typický rodinný vůz, použitelný také jako referentské auto. Oproti hatchbacku slibuje více komfortu a větší kufr.

Vyzkoušeli jsme – honda civic Vedle dynamického modelu Civic Type-R uvedla japonská Honda na český trh také čtyřdveřovou verzi sedan. Je to typický rodinný vůz, použitelný také jako referentské auto. Oproti hatchbacku slibuje více komfortu a větší kufr.

Modelová řada Civic existuje od začátku sedmdesátých let. Vozy pro Evropu se od poloviny let devadesátých montují ve Velké Británii. Po celém světě se za více než třicet let prodalo přibližně 16 milionů civiků.

Současná osmá generace je známa především avantgardním hatchbackem R, pro usedlejší podnikatele má Honda připraven protáhlejší sedan. Linie karoserie jsou pozvolné a přecházejí do hranaté zádě s kufrem o objemu 375 litrů. Přední světlomety mají nahoře ostrou hranu a mírné zaoblení odspodu, přídi kromě nich dominuje mohutný nárazník. Vůz je koncipován jako komfortní auto s dostatkem místa pro pět cestujících. V nabídce jsou dva benzinové motory, slabší s objemem 1,3 litru a silnější 1,8 verze a také dvě převodovky – manuál a automat. Nejlevnější model je k mání za 539 tisíc korun.

Redakce Profitu vyzkoušela minulý týden verzi s výkonnější jednaosmičkou. Už po usednutí do auta je zřejmé, že na prvním místě je komfort. Posádka sedí v širokých sedadlech skoro jako v obýváku, interiér není tak futuristický jako v hatchbacku. Jen palubní deska si zachovala dynamiku, se dvěma kapličkami umístěnými nad sebou a prolamovanými tvary plastů. Zachován byl tříramenný sportovní volant s ovladači.

V masivním středovém tunelu jsme našli prostor až na 20 kompaktních disků a další odkládací prostory. Zklamalo nás naopak špatné boční vedení předních sedadel, které ale zachraňuje středová loketní opěrka, která je dostatečně široká, aby se o ni mohli opřít řidič i spolujezdec.

A co jízda? Náš 1,8 patřil k nové technologické generaci motorů Honda, podle výrobce by měl nabízet srovnatelný výkon s dvoulitrovým motorem při spotřebě srovnatelné s motorem se zdvihovým objemem 1,6 litru. A zřejmě to je pravda. Téměř nehlučný agregát disponuje výkonem 103 kilowatty, přičemž spotřeba paliva v kombinovaném režimu dosahuje hodnoty 6,6 litru na sto kilometrů jízdy.

O úspory paliva se stará inteligentní systém i-VTEC, který ovládá časování ventilů při rozjezdu a akceleraci pro dosaže-

ní co nejvyššího výkonu a točivého momentu. Zrychlit z nuly na stovku vůz dokáže za devět sekund, maximální rychlost končí na 200 kilometrech za hodinu. Druhým příjemným překvapením kromě motoru byl pětistupňový automat, který dobře reagoval na pokyny plynu a ladil s motorem. Měl možnost ručního manuálního řazení pod volantem a sportovní režim, díky kterému jsme při předjíždění ani moc nemuseli šlapat na plyn. Vlivem nového zavěšení kol vůz pohlcoval nerovnosti vozovky, držel stopu. Takže jediné, co nás při testech znervózňovalo, byla špatná viditelnost palubních ukazatelů v denním světle.

Civic sedan je komfortní auto, motor 1,8 lze doporučit. Tato motorizace má poměrně vysokou cenu (629 tisíc korun), která je ale vyvážena relativně opulentní výbavou. Do standardu patří mimo jiné spusta airbagů, VSA (stabilizační systém), rádio s CD, automatická klimatizace, dvousměrně nastavitelný volant, tempomat či chlazení přihrádky v přístrojovém panelu a elektricky ovládané střešní okno. ¨

Jak se hodí k podnikání

Honda Civic nemá v žádném ze svých provedení podnikatelskou verzi N1. Sedan s relativně objemným kufrem lze využívat jako kombinaci rodinného auta a stroje k občasnému převážení zboží nebo jako referentský vůz.

Technické údaje

  model Honda Civic sedan 1,8   typ vozu čtyřdveřový sedan

  motor benzinový čtyřválec

  objem válců 1,8 litru

  max. výkon 103 kilowatty

  max. rychlost 200 km/hod

  zrychlení 0-100 9 sekund

  spotřeba 6,7 l /100 km

BRAND24

  kufr 375 litrů

  cena 629 000 Kč

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).